در حال بارگذاری ...
پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه؛

چهار نمایشنامه جدید در تالار مشاهیر تئاتر شهر رونمایی می‌شوند

چهار نمایشنامه جدید روز پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

به گزارش ایران تئاتر  چهار نمایشنامه «باد زرد وینسنت ونگوگ» به قلم علیرضا کوشک جلالی، «سیزده نمایشنامه کوتاه و کم‌حرف» به قلم منوچهر اکبرلو و حامد نصرآبادایان، «حر ریاحی» به قلم عبدالرزاق عبدالواحد با ترجمه‌ای از سید مهدی حسینی نژاد، «تنها گریخته» و «بزن بریم» به قلم کاریل چرچیل با ترجمه‌ای از پریسا سالاری که به همت نشر «آماره» منتشر شده‌اند، ساعت 16 روز پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

در این مراسم شهرام احمدزاده منتقد و پژوهشگر، محسن عظیمی نویسنده و پژوهشگر تئاتر و هومن بنائی نویسنده و مدرس به معرفی کتاب‌های «باد زرد وینسنت ونگوگ»، «سیزده نمایشنامه کوتاه و کم‌حرف»، «حر ریاحی»، «تنها گریخته» و «بزن بریم» خواهند پرداخت.

در توضیحات تکمیلی این چهار نمایشنامه آمده است: نمایشنامه‌ی «باد زرد ـ ونسان ونگوگ» با چهار پرسوناژ دوران اقامت ونگوگ در تیمارستان سنت رمی را در سال 1890 تصویر می‌کند. در این اثر وظیفه هنرمند و تضاد ایدئال‌های او با واقعیت‌های اجتماع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایشنامه «حر ریاحی» که نگاهی تازه به حر و واقعه عاشورا است که «شمر» را تا به امروز می‌رساند و «حسین(ع)» را در همه‌ پدیده‌ها تکثیر می‌کند.

«تنها گریخته» و «برن بریم» هم آثار سوررئالی هستند که در آن‌ها رابطه‌ پیچیده‌ بین عناصر مختلف، تمایزات و تناقضات به بازی گرفته شده است و از زندگی روزمره‌ محافظه‌کارانه فاصله دارد. نمایشنامه‌ها ترکیبی از تکنیک‌های تئاتری و شم هنری نامحدود است.

«سیزده نمایشنامه کوتاه و کم‌حرف» نیز آثاری کوتاه و پانتومیمم به قلم منوچهر اکبرلو‌ و حامد نصرآبادایان است.

مراسم رونمایی و نمایشنامه‌خوانی و جشن امضای این آثار روز پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه از ساعت 16 الی 18 در مجموعه تئاتر شهر برگزار و شرکت برای عموم نیز آزاد است.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران