در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین، هنرمندان و کودکان و نوجوانان برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول

آئین رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به همراه رونمایی از دو مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان در شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، آئین افتتاحیه و رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور علیرضا فرهمند پور فرمانداری ویژه دزفول، سیدحسن عیسی زاده شهردار دزفول، حجت الاسلام همت پور رئیس کانون های مساجد خوزستان، علیرضا چرخابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و جمع زیادی از هنرمندان و کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه 6 بهمن ماه 1400 ساعت 16 در بوستان خانواده شهرستان دزفول برگزار شد.

در آغاز این مراسم علیرضا چرخابی دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: با توجه به‌ شرایط موجود، می توانستیم این جشنواره را به صورت آنلاین در فضای مجازی اجرا کنیم اما برخود واجب دانستیم که آن را به صورت حضوری و مجازی برای عموم مردم و هنرمندان و کودکان برگزار کنیم. همچنین از تمامی دست اندرکاران و زحمتکشان چهاردهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول تشکر می کنم.

در ادامه مراسم سیدحسن عیسی زاده شهردار دزفول گفت: خوشحالیم که در جمع کودکان هستیم و امیدواریم فارغ از دغدغه‌ها و مشکلات بتوانیم فضایی مهیا سازیم تا آنچه حق کودکانمان است که شامل رفاه، سلامت، شادی و آموزش است دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حمایت شهرداری از این رویداد مهم افزود:  ما در شهرداری دزفول با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را از این برنامه ها داریم.

عیسی زاده در پایان گفت: امیدواریم همه با هم، دست به دست هم دهیم تا یک شهر زیبا و آرام را به دست بیاورید و از تمامی کسانی که دغدغه آنها کودکان هستند قدردانی می کنم.

مراسم با اجرای موسیقی کودکان توسط هنرجویان آموزشگاه موسیقی دستان و اجرای یک آیتم نمایشی ادامه پیدا کرد.

 در ادامه علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول خطاب به حاضرین در مراسم گفت: خوشحالم که در جمع شما کودکان و نوجوانان عزیز و پیشکسوتان هستم.

وی ادامه داد: امیدواریم از این ظرفیت ها که در شهرستان دزفول داریم استفاده کنیم و البته تئاتر کودک هم از جمله برنامه‌هایی است که در حال برگزاری است و ما هم همیشه حامی هنرمندان و جامعه‌ی هنری به خصوص تئاتر هستیم تا شکوفایی آن را ببینیم.

در ادامه این مراسم از نادر سعادتی فرد ریاست پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، دکتر عبدالحسین بیژن زاده متخصص کودکان و اطفال، فرهاد جاموسی حامی هنرمندان و حمید صادق جولا تقدیر و تجلیل شد.

در بخش بعدی این مراسم از دو کتاب نمایش نامه شامل کتاب «ماهک دختر دریا» مجموعه نمایش‌نامه های عروسکی کودک و نوجوان به نویسندگی راضیه مقدم و کتاب «نامه‌های مهر تئاتر» گردآورنده نادر سعادتی فرد که شامل پنج نمایشنامه برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول رونمایی شد.

نادر سعادتی فرد درخصوص انتشار مجموعه ۵ نمایشنامه برتر سیزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: این کتاب شامل پنج اثر برتر سیزدهمین جشنواره کودک و نوجوان دزفول در سال ۱۳۹۹ است که گردآوری شده است و مقام اول تا پنجم و تقدیری ها در این کتاب آمده است.

در پایان مراسم از پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول  با طراحی علی منصوری رونمایی و توسط هنرمندان امضاء شد.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی بهمن ماه 1400 در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران