در حال بارگذاری ...
با حضور قادر آشنا برگزار شد

آیین تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اداره کل هنرهای نمایشی

طی مراسمی با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی، از کارکنان جانباز، ایثارگر و خانواده شهدای این اداره کل تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایران تئاتر؛ روز ۱۹ بهمن ماه روز انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی نام گذاری شده است. به همین بهانه مراسمی به پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی و وزارت ارشاد برای تکریم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اداره کل هنرهای نمایشی برنامه ریزی شد.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن تقدیر از همه رشادت های بزرگ‌مردان دفاع‌مقدس، در این مراسم به خاطرات هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایام دهه فجر را به همه حاضرین جلسه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم به‌زودی جهان از کرونا خالی شود. خوشحالم این مراسم علی‌رغم مشغولیت این روزهای همکاران اداره کل هنرهای نمایشی به دلیل برگزاری جشنواره چهلم تئاتر فجر برگزار شد.

آشنا ادامه داد: بهمن ماه برای همه یک جلوه‌ خاصی دارد البته برای من کمی بیشتر. متاسفانه نظام جمهوری اسلامی بیشتر از طرف خائنین ضربه خورده است. در دوران دفاع مقدس کنفرانسی قرار بود در عراق برگزار شود و ایران هم تمام سعی خود را می‌کرد که به دنیا بفهماند عراق امن نیست. مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس جمهور بود و قصد داشتند در این کنفرانس شرکت کند. از دیگرسو صدام هم دنبال این بود که برگه برندهای داشته باشد. درنهایت وقتی حرف منطق به جایی نرسید خلبانان دلاور این مرز و بوم عراق را نا‌امن کردند و دنیا فهمید که تهدید ایران جدی بوده است و باید مکان کنفرانس را تغییر می‌دادند. 

مدیرکل هنرهای نمایش ادامه داد: آن روزها ایام بی بدیلی بود و تکرار ناپذیر. دوران دفاع مقدس دورانی منحصر به فرد بود و ما به عنوان کسانی که پیش‌قراول این عرصه بودیم باید تلاش کنیم که آن ارزش‌های والا را محفوظ نگه داریم و هرگز از یاد نبریم که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی خون های شریفی ریخته شده است.

در ادامه این مراسم از کارکنان مرکز هنرهای نمایشی از جمله سمیه ولیان فرزند جانباز، شیدا لیالیون فرزند شهید، مریم ابراهیمی خواهر شهید، بهزاد خلخالی جانباز، جلیل رفیعی جانباز، محمود مقاره ای جانباز، حسن کریم خان زند جانباز، علی اشرف سمایی جانباز، علی اکبر آتشانی جانباز، کمال پورمحمدی ایثارگر، اصغر فرخی ایثارگر، محمدحسن  مسعودی ایثارگر، حسن رونده ایثارگر و علی حیدری ایثارگر تجلیل به عمل آمد.




نظرات کاربران