در حال بارگذاری ...

برنامه اجرایی جشنواره تئاتر معلولین بوشهر منتشر شد

 شانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین بوشهر از امروز با اجرای یک نمایش خیابانی و دو نمایش صحنه‌ای آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، در این جشنواره که به مدت سه روز در مجموعه تئاتر شهر بوشهر برگزار می‌شود، هفت نمایش از شهرهای بوشهر، دشتی، گناوه و دیر حضور دارند.

براساس جدول منتشرشده از سوی دبیرخانه در روز اول جشنواره(چهارشنبه ۱۸ اسفند)،سه نمایش «توپ پلاستیکی» به نویسندگی شیما جوادپور و کارگردانی سهیل عرب از بوشهر،ساعت 11:30(صحنه‌ای)«گندم» به نویسندگی احسان احمدزاده و کارگردانی طیبه بهزاد از بوشهر،ساعت 17:30(خیابانی)و «ترال ستا جوسال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر ساعت 18:30(صحنه‌ای)اجرا می‌شوند.

روز دوم جشنواره(پنجشنبه ۱۹ اسفند)از ساعت ۱۶ با اجرای نمایش خیابانی «توان» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی حیدری آغاز می‌شود. نمایش «خواب برهنه برف» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی حمید ظریف‌خواه از شهر دشتی نیز که یک نمایش صحنه‌ای است،ساعت 16:30به روی صحنه می‌رود. پس از آن نمایش خیابانی «به صرف عشق» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد محسنی از گناوه ساعت 17:30اجرا می‌شود. آخرین اجرا از دومین روز جشنواره نیز به نمایش «آشپزخانه فنلاندی‌ها» اختصاص دارد. این نمایش را محمد فخرایی مطلق نوشته و لقمان بحرانی کارگردانی کرده است. «آشپزخانه فنلاندی‌ها» از شهر دیر،یک نمایش صحنه‌ای است و ساعت 18:30 به روی صحنه می‌رود.

طبق جدول منتشرشده،آیین پایانی جشنواره،روز جمعه ۲۰ اسفندماه جاری در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری ۹ دی بوشهر،ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود،شانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین استان بوشهر به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در بندر بوشهر و با اجرای هفت نمایش برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران