در حال بارگذاری ...
از 14 فروردین ماه 1401؛

«خُماری» در تالار قشقایی آغاز خواهد شد

نمایش «خماری» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی‌ از روز چهاردهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، «خماری» عنوان یکی از تازه ترین نمایش های تئاتر شهر است که از روز چهاردهم فروردین ماه سال 1401 به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی‌ در تالار قشقایی این مجموعه میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

امین بهروزی‌، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره این اثر نمایشی گفته است: کلیت متن درباره این مفهوم است که اصلاً پدیده خماری چیست و در عملکرد هر فرد چه تأثیری می‌گذارد ؟ به شکلی که فردی که به هر صورت دچار پدیده خماری شده است برای مبارزه با آن می‌تواند دست به هر کاری بزند و این پدیده می‌تواند ربطی هم به مواد مخدر نداشته باشد. این نمایشنامه به لحاظ ساختاری متفاوت و درعین حال ساده است که  دربرگیرنده ترکیب‌های صدایی و تصویری مختلفی است. «خماری» از لحاظ فضاسازی شباهت‌هایی به نمایش‌های قبلی‌ام دارد اما از نظر شیوه اجرایی تجربه جدیدی است. داستان نمایش هم در یک بستر رئالیستی اتفاق می‌افتد اما در بخش‌هایی از مرزهای واقعیت عبور می‌کند و وارد فضایی غیرواقعی و خیالی می‌شود.

سهیلا گلستانی، محسن حسن زاده، پردیس شیروانی، خالق استواری و ایمان دبیری گروه بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند.

نیلوفرعباسی و مهدی عباسی دستیاران کارگردان و برنامه ریزی ، مریم اردکانی چپمن مشاور روانشناسی، ایده پردازی و متن، کامیاب امین عشایری طراح صحنه، سهیلا گلستانی طراح لباس، علی شیرخدایی طراح ویدئو، بهروز سیفی طراح صدا و موسیقی، امیر صداقتی طراح گرافیک، مونا مقدم عکاسی و ساخت تیزر، میثم صفری طراح نور، بهاره اسدی طراح گریم، مریم زمانی و یاسمین شعبانی مدیران صحنه، ریحانه ضرابی اجرای لباس، وهاب یحیی‌زاده دستیار طراح صحنه، سعید فغانی، محسن سمیعی، ابوذر فغانی دکور گروه اجرایی نمایش «خماری» را تشکیل می دهند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده
در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده

الهه پورجمشید، طراح و کارگردان نمایش «تله و زیون» می‌گوید بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده به‌عنوان هدف و نگاه اولیه متن، موضوعی نیست که تکراری شود و یا تنها مختص به یک محدوده جغرافیایی باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران