در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد

جشن روز ملی هنرهای نمایشی ایران و روز جهانی تئاتر در آذربایجان‌غربی

برگزاری جشن روز ملی هنرهای نمایشی ایران همزمان با روز جهانی تئاتر در استان آذربایجان‌غربی و تقدیر از جمعی از افتخار آفرینان و فعالان این عرصه با حضور بسیار پر شور هنرمندان تئاتر استان .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان آذربایجان‌غربی،  هفتم فروردین ۱۴۰۱ انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی روز ملی هنرهای نمایشی را هم‌زمان با روز جهانی تئاتر را جشن گرفتند.

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و امید خاک‌پور مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی از سخنرانان این مراسم بودند.

خاکپور گزراشی از عملکرد هنرهای نمایشی استان در یکسال گذشته را ارائه داد و با بیان اینکه با همت هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی اوضاع کمی و به خصوص کیفی تئاتر استان در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار گرفته است و در ارتباط با نیاز ها و برنامه ریزی ها و چشم انداز تئاتر استان در سال های آتی سخن گفت.

وی با تشکر از پژوهشگران تئاتر استان که در سال های گذشته قدم های بسیار قابل توجهی در مقوله ی آموزش برداشته اند، بر لزوم اهمیت بخشیدن به این حوزه تاکید کرد. 

خاکپور همچنین برگزاری جشنواره های مختلف شهرستانی در سطح استان در یک سال گذشته را اقدامی بسیار با ارزش خطاب کرد و آن را حاصل برنامه ریزی های صحیح انجمن هنرهای نمایشی استان ، همت تمامی هنرمندان و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بر لزوم تداوم برگزاری این جشنواره ها تاکید کرد.

در ادامه  پیام روز جهانی تئاتر که به قلم  پیتر سِلرَس به نگارش در آمده بود، توسط فریدون سید سیاح از هنرمندان پیشکسوت و اساتید هنرهای نمایشی قرائت شد و‌ همچنین پیام  روز ملی هنرهای نمایشی ایران که به قلم رضا بابک هنرمند ارزنده ی کشور منتشر شده بود،توسط رزیتا پورحسن هنرمند پیشکسوت و فعال هنرهای نمایشی قرائت شد .

در این مراسم تیزرهایی از عملکرد و فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان در یکسال گذشته پخش شد و در پایان نیز از جمعی از افتخار آفرینان، فعالان و پیشکسوتان تئاتر استان تجلیل گردید.
 




مطالب مرتبط

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد
با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و جمعی از پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خانه پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

|

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

نظرات کاربران