در حال بارگذاری ...
کاظم نظری همزمان با روز جهانی تئاتر در تبریز عنوان کرد

بالندگی تئاتر کشور در گروی توسعه تئاتر استان هاست
دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با مسئولین ، هنرمندان و پیشکسوتان آذربایجان شرقی

همزمان با روز جهانی تئاتر، مدیرکل هنرهای نمایشی در با حضور در استان آذربایجان شرقی اجرای نمایش "کوراوغلو" حضور یافت.

به گزارش ایران تئاتر کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان با هفتم فروردین روز جهانی تئاتر، به آذربایجان‌شرقی سفر کرده است با مسئولین و هنرمندان دیدار کرد ، پای گفت و گو با پیشکسوتان و تماشای  اجرا نمایش نشست.
 

تئاتر در آذربایجان‌شرقی توانمند شده و پررونق است
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین با با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دیدار کرد . 
 در این دیدار سیدقاسم ناظمی ضمن اظهار این مطلب، خاطرنشان کرد: با تدابیری که انجام شده و همراهی و هم‌افزایی مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر، پس از تهران، آذربایجان‌شرقی در امر واگذاری مراکز خوب عمل کرده و برخی از فعالیتهای فرهنگی و هنری به سمت اقتصادی شدن سوق یافته‌اند که یکی از این موارد تئاتر است.
وی افزود: تئاتر در استان ما از چتر حمایتی بیرون آمده و توانمند شده و می‌تواند آورده‌ی اقتصادی داشته باشد.
ناظمی تصریح کرد: فعالان و هنرمندان حوزه تئاتر با همتی که دارند، خودشان در جشنواره‌های مختلف تئاتر در خارج از ایران شرکت می‌کنند و عناوینی ارزشمند را برای تئاتر کشور کسب می‌نمایند اما ادامه این روند نیازمند همراهی و حمایت است.
وی با اشاره به صبغه تبریز در حوزه هنر نمایش، گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده پس از تهران تبریز در تعداد فارغ‌التحصیلان هنر نمایش،‌در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و تعدد آموزشگاههای آزاد هنری برای آموزش تئاتر و تعداد اجراهای نمایش و تماشاگران تئاتر و ... همه و همه حاکی از رونق تئاتر و وضعیت مطلوب این هنر در استان  است.
ناظمی همچنین بازسازی و بازگشایی مجموعه تئاتر شهر را یکی از نقاط قوت این حوزه برشمرد و گفت: خوشبختانه بازسازی و تجهیز این مجموعه در رونق هنر نمایش در تبریز تاثیر قابل توجهی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توجه به شهرستانها و تقویت زیرساختهای این هنر در شهرستانها را از دیگر رویکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستا نیز در طی ماههای گذشته چندین جشنواره با گستره ملی در شهرستانهای استان برگزار شده و در ایام دهه فجر نیز شاهد برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر در شهرستانهای استان بودیم.
ناظمی در ادامه خواستار همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی تئاتر استان برای برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی شد و  گفت: با توجه به جایگاه تبریز در میان کشورهای همسایه در حوزه هنر نمایش و مرجعیت تبریز در منطقه شمالغرب کشور، این پتانسیل در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره با قدرت و قوت در استان باشیم.

دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با پیشکسوت تئاتر استان
 مدیرکل هنرهای نمایشی در این سفر همچنین با پیشکسوت تئاتر استان دیدار و گفت و گو کرد.
"کاظم نظری" مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز هفتم فروردین ؛روز جهانی تئاتر، با حضور در منزل استاد "مهدی لزیری" با این هنرمند پیشکسوت تئاتر دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، نظری از هنرمند برجسته تئاتر استان و کشور برای سال ها تلاش در عرصه هنر تئاتر  و تربیت شاگردان بسیاری در این حوزه تشکر و قدردانی کرد. 
مدیر کل هنرهای نمایشی در این دیدار که با همراهی سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونین اداره کل صورت گرفت، برای همه هنرمندان عرصه تئاتر در بخش های مختلف آرزوی موفقیت کرد و بر ضرورت استفاده از تجربه های هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشورمان در ابعاد مختلف تاکید کرد. 

دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با استاد "هاشم چاووشی"
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با استاد "هاشم چاووشی" هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون دیدار کرد.
کاظم نظری با حضور در منزل استاد "هاشم چاووشی" از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و تلویزیون، با وی دیدار کرد.وی در این دیدار، پیشکسوتان و بزرگان حوزه فرهنگ و هنر را سرمایه‌های فرهنگی و هنری برشمرد.
نظری، با اشاره به توانمندی تئاتر در استانها، خواستار ایجاد زمینه برای تهیه تله تئاتر تلویزیونی توسط هنرمندان استان با همکاری صدا و سیما شد.
در این دیدار سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونین اداره کل، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.


تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد


"کاظم نظری" در نشست صمیمی با هنرمندان پیشکسوت تئاتر در تبریز به جایگاه برجسته آذربایجان‌شرقی و تبریز در عرصه هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: تبریز در طول سال ها همواره جایگاه خاص و شایسته‌ای در عرصه تئاتر داشته و برگزاری جشنواره‌هایی با اهمیت و قوی در این استان زبانزد بوده است.
وی افزود: تئاتر تبریز همواره مورد تقدیر بوده و هست و هنرمندان برجسته‌ای در این حوزه در تبریز پرورش یافته و در تئاتر کشور جایگاه و نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.
نظری، توسعه و بالندگی تئاتر کشور را در گرو توسعه تئاتر در استان ها و شهرستان ها دانست و گفت: هنر تئاتر زمانی می‌تواند در کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد که تئاتر شهرستان ها جدی گرفته شده و تقویت شود.
وی همچنین از هنرمندان خواست بین مسئولین و هنر آشتی ایجاد کنند و افزود: همراهی مسئولین با هنرمندان موجب تعالی بیش از پیش هنر خواهد شد.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تئاتر را مبلغ خوبی برای فرهنگ برشمرد و گفت: تئاتر هنری فاخر است و می‌تواند در دیپلماسی فرهنگی نیز نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وی در این دیدار از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان تجلیل کرد.

مخاطبان ثروت هنر نمایش هستند و بدون حضور آن ها نمی‌توان شاهد اتفاقی در تئاتر بود
گفتنی است مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز جهانی تئاتر به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده و با چند تن از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان دیدارو از مجموعه تئاتر شهر تبریز و تالار مرکزی این شهر بازدید نموده و همچنین  دیروز با حضور در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز به تماشای تئاتر "کوراوغلو" نشست.

کاظم نظری در پایان اجرای نمایش  "کوراوغلو" ، وی با اظهار خوشحالی از تماشای این تئاتر گفت: مخاطبان ثروت هنر نمایش هستند و بدون حضور مخاطبان نمی‌توان شاهد اتفاقی در تئاتر بود.
نظری، روز جهانی تئاتر را به فعالان این هنر فاخر تبریک گفت.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد تا نمایش "کوراوغلو" در تهران و دیگر شهرهای کشور نیز به روی صحنه برود.
گفتنی است نمایش حماسی کوراوغلو به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی و با حضور بیش از ١٠٠ هنرمند در گروه‌های بازیگری، هنروری، حرکات موزون، موسیقی آذربایجانی و عاشیقی و پس از ٢٥٠ ساعت تمرین، در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز در سالن استاد اقبال آذر در حال اجراست.

حضور در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر ارس از دیگر برنامه های سفر مدیرکل هنرهای نمایشی به استان است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمدباقر قهرمانی، عضو هیئت انتخاب جشنواره آیینی و سنتی

پژوهشگرانی که بدون چشمداشت کار می‌کنند، باعث افتخار تئاتر ایران هستند
گفت‌وگو با محمدباقر قهرمانی، عضو هیئت انتخاب جشنواره آیینی و سنتی

پژوهشگرانی که بدون چشمداشت کار می‌کنند، باعث افتخار تئاتر ایران هستند

محمدباقر قهرمانی، استاد دانشکده هنرهای زیبا معتقد است با اینکه همچنان درگیر معضل کم‌توجهی به امر پژوهش هستیم، اما بعضی از پژوهشگران با انگیزه شخصی، آثار بسیار خوبی را خلق می‌کنند که باعث افتخار تئاتر ایران است.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

نظرات کاربران