در حال بارگذاری ...
مراسم یادبود زنده‌یاد مهرنوش شریعتی در تالار هنر برگزار شد

فصل بی‌قراری از پس سفری چنین زود

مراسم یادبود هنرمند فقید مهرنوش شریعتی روز شنبه ۲۰ فروردین با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان و دوستان و همکاران آن زنده‌یاد در تالار هنر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر انجمن نمایش عروسکی با همکاری تالار هنر طی مراسمی یاد و نام زنده‌یاد مهرنوش شریعتی را گرامی داشتند.

این مراسم که ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و با اجرای کوروش سلیمانی آغاز شد، میزبان کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی ابدالی معاون مدیرکل و هنرمندانی چون ایرج راد، هنگامه مفید، هادی حجازی‌فر، وحید آقاپور، محمد بحرانی و ... بود.

خانواده تئاتر عروسکی روز اول فروردین‌ماه ناباورانه با خبر درگذشت مهرنوش شریعتی، بازیگر و عروسک‌گردان و صداپیشه نمایش عروسکی روبه‌رو شد.

این هنرمند جوان روز اول فروردین‌ماه هم‌زمان با روز نمایش عروسکی و در روز تولدش به دلیل عوارض ناشی از کرونا درگذشت و حالا دوستان او برایش مراسم یادبودی برگزار کردند.

آنان در این مراسم از خاطره‌های شیرین خود از دوره دانشجویی، جشنواره‌های پر تب‌وتاب نمایش عروسکی و دل‌تنگی برای همه آن خاطره‌های خوب سخن گفتند و با دوست قدیمی‌شان بهرام بهبهانی که همسر مهرنوش شریعتی بوده است، ابراز همدردی کردند؛ مانند اغلب برنامه‌های عروسکی امیر سلطان احمدی ترانه‌ای سروده بود که با نواختن ساز اجرا شد ولی این قطعه برخلاف ترانه‌های طنزآمیز همیشگی او در غم از دست دادن مهرنوش شریعتی سروده شده بود.

در آغاز این برنامه کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن تسلیت به خانواده این هنرمند و خناواده تئاتر کشور یاد مهرنوش شریعتی گرامی داشت .

همچنین ایرج راد، رئیس هیئت‌مدیره خانه تئاتر درگذشت این هنرمند جوان را تسلیت گفت.

در ادامه بهرام بهبهانی دیگر هنرمند نمایش عروسکی و همسر مهرنوش شریعتی از همدردی و همراهی دوستان دیرین خود قدردانی کرد و خطاب به حاضران گفت: قدر لحظه‌ها را بدانید که هیچ اعتباری به لحظه دیگری نیست.

بهبهانی از دیگر هنرمندان درگذشته تئاتر عروسکی همچون جواد ذوالفقاری، کامبیز صمیمی مفخم، بیژن نعمتی شریف و ... نیز یاد کرد.

اجرای ترانه‌ای توسط امیر سلطان احمدی، دیگر هنرمند تئاتر و از دوستان نزدیک بهرام بهبهانی و مهرنوش شریعتی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

مادر مهرنوش شریعتی در مراسم حاضر بود اما توان حضور روی صحنه را نداشت و از همراهی همه دوستان و یاران او قدردانی و ابراز امیدواری کرد که خداوند به او و دیگر اعضای خانواده‌اش صبر بدهد.

هنگامه مفید، هنرمند پیشکسوت تئاتر هم در سخنانی کوتاه گفت: حرف‌های خوب را زدیم، شکایت‌هایمان را کردیم و خاطره‌های خوب را زنده کردیم. بعد از دست دادن هر عزیز کهن‌سالی برای خودمان آرزوی آرامش می‌کنیم ولی با سفری چنین بی‌موقع، فکر نمی‌کنم قرار به ما برگردد.

او ادامه داد: مهرنوش همانند دخترکان زیبای تابلوهای نقاشی بود. فرشته زیبای ما می‌داند جایش سبز است چون یادگاری زیبایی از خود بر جای گذاشته و جوان دردکشیده‌ای مانند بهرام می‌داند چگونه از این یادگار ارزشمند مراقبت کند.

همچنین هادی حجازی‌فر، بنفشه بدیعی و وحید آقاپور، نازیلا نوریشاد در گرامی داشت یاد مهرنوش شریعتی سخنان کوتاهی بیان کردند .

پخش چند کلیپ و چند قطعه موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با حضور هنرمندانی همچون عادل بزدوده، شیوا مسعودی، هما جدیکار، روشنک کریمی، مریم کاظمی، آناهیتا غنی‌زاده، امیر عابدی، شراره طیار، امیرحسین حریری و ... برگزار شد.




مطالب مرتبط

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران
پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران

مدیرعامل بنیاد رودکی و شهردار منطقه 11 تهران در جلسه‌ای پیرامون تعاملات فرهنگی هنری بویژه بهره‌مندی مردم از خدمات فرهنگی و اجتماعی در پهنه رودکی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران