در حال بارگذاری ...
واکنش صنفی به ماجرای «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد»

درخوست انجمن بازیگران در پی بروز حادثه در تئاتر شهر

هیئت‌مدیره انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر پس از بررسی حادثه‌ای که چندی پیش برای غلامرضا پودینه بازیگر نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» در حین اجرا پیش آمد،درخواست هایی را منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر روابط عمومی  انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر، بدون اشاره به عملکرد حمایتی این انجمن نسبت به عیادت یا حمایت معنوی از غلامرضا پودینه به عنوان وظیفه حرفه ای و صنفی در خواسته هایی را به شرح زیر منتشر کرده است :

حادثه پیش‌آمده در حین اجرا، برای آقای غلامرضا پودینه بازیگر نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» در معتبرترین تالار تئاتر کشور و در روزهای ابتدایی سال، موجب دل‌آزردگی و نگرانی بیش‌ازپیش خانواده تئاتر در سراسر کشور شد.

انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر ایران، با تأکید دوباره بر ایمن‌سازی و به‌روزرسانی سالن‌ها و تجهیزات فنی تئاتر، خواستار اجرای موارد زیر است:

1- تشکیل تیم کارشناسی با حضور اصناف تئاتر، برای به‌روزرسانی و ایمن‌سازی سالن‌ها، تجهیزات و تمامی اجزای فضای کار و کاهش خطای انسانی.

2- آموزش کارکنان سالن‌ها، دستیاران و مسئولان صحنه، و سایر عوامل هنری پروژه‌های نمایشی در ارتباط با فضای کاری و موارد حادثه‌ساز.

3- مشخص شدن میزان مسئولیت هر فرد، نهاد و گروه نسبت به حوادث پشت‌صحنه و حین اجرا.

4- جبران کامل خسارت به افراد و گروه‌های خسارت‌دیده، به نسبت میزان مسئولیت هر فرد و نهاد.

5- لزوم پیگیری و اجرای دقیق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی، توسط نهادهای ذی‌ربط.

6- بیمه کامل افراد و پروژه‌های اجرایی از لحظه شروع تمرین تا پایان اجرا.

انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر، ضمن پیگیری امور درمانی همکارمان، غلامرضا پودینه، برای ایشان آرزوی سلامت و بهبودی کامل دارد.

با آرزوی سلامتی تمامی هنرمندان تئاتر؛

هیئت‌مدیره انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر




مطالب مرتبط

20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره در بیمارستان بستری شد
20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره در بیمارستان بستری شد

غلامرضا پودینه که 11 فروردین 1401 در هنگام بازی در نمایش «دکتر نون...» در سالن اصلی تئاتر شهر دچار حادثه شد و 20 ماه گذشته درگیر عوارض ناشی از ضایعه نخاعی بوده، دوباره از روز پنجشنبه 23 آذر در بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری شده است.

|

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران