در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

مرحله استانی رویداد نمایشی «محرابیان» در آذربایجان غربی آغاز شد

هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی مرحله استانی رویدادی نمایشی « محرابیان » (بچه های مسجد) با حضور ۱۱ گروه نمایشی از ۲۴ فروردین ماه سال جاری در سطح ۵۰ باب از مساجد استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان غربی  رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با اشاره به «۸۰ اجرای نمایشی » در سطح مساجد آذربایجان غربی گفت:از کل نمایش هایی که قرار است از ۲۴ تا ۳۰ فروردین اجرا شوند، تعداد « ۴۸ اجرا به مساجد شهرستان ارومیه» اختصاص دارد و « ۳۲ اجرای نمایشی » در سطح مساجد شهرستان‌های« میاندوآب ، خوی ، بوکان و چایپاره» است.

احمد هوشمند قره باغ افزود،نمایش‌های « عروسی،زخمهای نشمرده،شب بارانی و قدم نو رسیده» به ترتیب با کارگردانی سمیه پروین،سعید صلحی،رضا خروجیان و رضا لطفی و نمایش‌های « این قصه برای …،پیرزن و دریا و مزاربه ترتیب با کارگردانی زهرا منظوری،حدیثه راد و محمدرضا نصرتی در سطح ۲۲ باب از مساجد شهرستان ارومیه اجرا می‌شوند.

هوشمند قره باغ در ادامه اظهار داشت:۱۴ باب مسجد در شهرستان‌های میاندوآب و بوکان به ترتیب میزبان نمایش‌های « گوهر» از هوشنگ بابایی و« لیلا » به کارگردانی کاوه محمدزاده هستند که در همین راستا نمایش‌های « دختران روستای ما » از حسین اسدی و« باران رحمت» از سلطانعلی دریادل به ترتیب در قالب ۱۴ باب از مساجد شهرستان‌های چایپاره و خوی برگزار می‌شوند.

رویداد نمایشی«محرابیان»(بچه‌های مسجد)یکی از برنامه‌های واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه است که مرحله بازبینی آن در اسفند ماه سال گذشته با حضور ۱۶ گروه نمایشی در دو بخش خواهران و برادران در مسجد بازارباش ارومیه برگزار شد که ۱۱ گروه نمایشی به مرحله استانی این رویداد نمایشی راه یافتند و از این تعداد نیز سه عنوان نمایش برتر جهت حضور در مرحله کشوری رویداد نمایشی محرابیان معرفی می‌شوند.

دبیر این جشنواره احد هوشمند،رییس حوزه هنری استان، دبیر اجرایی:پدرام رحمانی،کارشناس واحد نمایش حوزه هنری و طراح اقلام پوستر و سایر تبلیغاتی:حمید حمزه پور هستند.

 




نظرات کاربران