در حال بارگذاری ...
حوزه هنری استان گیلان برگزار کرد

پاسداشت حبیب الله پورسیفی پیشکسوت هنر نمایش

پاسداشت استاد حبیب الله پور سیفی با حضور جمع کثیری از هنرمندان و اهالی فرهنگ در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گیلان، در این برنامه پس از تلاوت آیات قرآن مجید و اجرای سرود ملی و پخش تیزر پس از ورود استاد پورسیفی به سالن که همراه با استقبال اهالی تئاتر بود،سید رسول منفرد ضمن تبریک فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت:برگزاری پاسداشت نباید به یک برنامه خلاصه شود و هنرمندان باید همواره در جامعه مورد تکریم قرار بگیرند. رئیس حوزه هنری گیلان از حضور پرشور اهالی فرهنگ و هنر برای پاسداشت یک هنرمند پیشکسوت تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ها ادامه پیدا کند.

سپس خانم رودباری همسر زنده یاد احمد بدر طالعی هنرمند تئاتر و محمد رئیس زاده پیشکسوت تئاتر استان از پرتره استاد حبیب الله پورسیفی که توسط محمد زحمتکش خلق شده بود رونمایی کردند. در بخش دیگر این برنامه،ترانه «پرده آخر» به یاد درگذشتگان نمایش استان توسط ارشد امیر اسکندری از بازیگران خوب استان اجرا شد. مهدی مددکار و وحید محبوب بشری از هنرمندان استان،بخشی از خاطرات حبیب‌الله پورسیفی را از کتاب روزگار حبیب برای حاضرین قرائت کردند.

در بخش دیگر برنامه محمد مهدی یوسفی زاده از شاگردان استاد به ارائه خاطراتی از تئاتر گیلان و همچنین دوره آموزشی خود با استاد پرداختند. بعد از آن برشی از فیلم روزگار حبیب مستند زندگی آقای پورسیفی به کارگردانی محمد پورجعفری برای حاضران پخش شد

در ادامه این برنامه عرض احترام دو تن از فرزندان استاد پورسیفی که در برنامه حاضر نبودند به صورت تصویری پخش شد. سپس استاد حبیب الله پور سیفی در میان تشویق جمع انبوهی از هنرمندان در جایگاه قرار گرفت و از همه حاضرین قدردانی کرد و گفت باید قدر هنرمندان را بدانیم به ویژه هنرمندانی که بر گردن هنر گیلان حق دارند و سپس با یادی از هنرمند تازه درگذشته علی حاج علی عسکری ادامه داد،زنده یاد عسگری ستون تئاتر گیلان بود که باید بزرگداشت این هنرمند در زمان حیاتش برگزار می‌شد که در این زمینه غفلت شد.

در بخش پایانی این برنامه با حضور سید رسول منفرد رئیس حوزه هنری گیلان،رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،علیرضا تاج شهرستانی دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و بیش از ۱۰ تن از هنرمندان پیشکسوت از جمله سید محمد رئیس زاده،انوش نصر،ابراهیم ضمیر،محمود طیاری،رضا حقی،علیرضا پارسی،سیدرضا میرمعنوی،اکبرپور پاک نیا،محمد عذرخواه، مسعود بدرطالعی،علی حلوی و...از استاد حبیب الله پور سیفی تجلیل شد.

شایان ذکر است آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با ارسال یک هدیه به مقام این استاد هنرمند ارج گذاشتند. این برنامه روز سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در تالار مرکزی رشت برگزار شد.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران