در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با هفتۀ هنر انقلاب؛

همایش یک روزۀ انجمن هنرهای نمایشی کرمان برگزار شد

در آخرین روز از هفتۀ «هنر انقلاب» به همت کارگروه تئاتر خیابانی انجمن نمایش استان کرمان ۱۰ اجرا در گلزارهای شهدای کرمان برنامه‌ریزی شد که با استقبال چشمگیر تماشاگران همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، در آخرین روز از هفتۀ «هنر انقلاب» به همت کارگروه تئاتر خیابانی انجمن نمایش استان کرمان ۱۰ اجرا در گلزارهای شهدای کرمان برنامه‌ریزی شد که با استقبال  چشمگیر تماشاگران همراه بود.

اجرای نمایش «سربازان حاج قاسم» به نویسندگی و کارگردانی رضا درویشی در شاهزاده حسین جوپار،نمایش «حلالیت» به نویسندگی و کارگردانی احسان رضوانی در گلزار شهدا کرمان،نمایش «رسم عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد خانبابا در تکیه عباسعلی کرمان و گلزار شهدای بردسیر،نمایش «به دنبال پدر» به نویسندگی و کارگردانی احسان رضوانی در روستای ده‌زیار،نمایش «بوسه بر دستان عباس» به نویسندگی و کارگردانی رضا درویشی در گلزار شهدای باغین،نمایش «سرگذشت» به نویسندگی و کارگردانی حمید غیاث در گلزار شهدای ماهان،«نمایش نقل در معرکه» به نویسندگی و کارگردانی رضا درویشی در حسینیه شهدای چترود،«نمایش پایمرد» به نویسندگی و کارگردانی احسان رضوانی در جوار مزار شهید حاج یوسف زنگی‌آبادی و شاهرخ‌آباد،از جمله این اجراها بوده است.

در اطلاعیه‌ای که انجمن هنرهای نمایشی به این منظور منتشر کرده،آمده است:تئاتر خصوصا تئاتر خیابانی به دلیل ارتباط نزدیک با آحاد جامعه می‌تواند در انتشار و اشاعه مفاهیم ارزشمند انسانی،دینی و انقلابی نقش موثری داشته باشد.نقطۀ انحراف تولید و اجرای این‌گونه آثار حذف عنصر نقد از ساختار محتوایی تولیدات است که زمینۀ تبلیغاتی شدن آن‌ها را فراهم می‌کند که در این صورت،هم اثر در زمینۀ ارتباط با مخاطب دچار چالش خواهد شد و هم مفاهیم مد نظر به دلیل تک بعدی شدن،شکل و فرم تبلیغاتی پیدا کرده و از اهمیت آن کاسته شده و پیام به درستی به مخاطب ارسال نمی‌شود. تک بعدی شدن محتوای آثار ارزشی در طول سال‌های گذشته بیش‌ترین آسیب را به پیکرۀ تولیدات مفهومی و ارزشی وارد کرده است.انجمن هنرهای نمایشی در تلاش است تا ضمن فراهم‌سازی بستر آموزش و ارتقا سطح کیفی آثار،در راستای توسعۀ کمی گروه‌های تئاتر خیابانی نیز برنامه‌ریزی کند.

انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان از گروه‌های تئاتر خیابانی شرکت‌کننده در این همایش یک روزه قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کند.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نگاهی به نمایش «کلاه شما قاضی»

موفقیتی برای محسن میرزایی و تئاتر کرمان
نگاهی به نمایش «کلاه شما قاضی»

موفقیتی برای محسن میرزایی و تئاتر کرمان

مریم امانی: معرفت‌شناسی پوزیتویستی در تحلیل پدیده­‌های انسانی به ابعاد درونی و ذهنی انسان بی­‌توجه بود؛ اما رویکردهای تحلیل گفتمان برآنند که گفتمان‌ها هم دانش و هم تعاملات اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران