در حال بارگذاری ...
در دیدار با امام جمعه ساری انجام شد

تجلیل از فعالان عرصه‌ هنر انقلاب مازندران

فعالان عرصه‌ هنر انقلاب مازندران با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با هنرمندان عرصه انقلابی استان با تاکید بر توجه به هنرمندان اظهار داشت: باید نمونه‌ای از هنر زیبا و فاخر را به جامعه عرضه کنیم و شهید آوینی به زیبایی به روایتگری ایثارگران دفاع مقدس پرداخته است.

وی با اظهار اینکه شهید آوینی سبک نوین با ادبیات تلفیقی از هنر را در روایتگری ارائه کرده است،افزود:شهید آورینی با مرگ هنرمندانه،شهادت را به آغوش گرفت.

امام جمعه ساری تصریح کرد:شعر به گونه‌ای باید سروده و خوانده شود که در مخاطب جذبه ایجاد کند و تأثیر بگذارد و مهندسی سرودن و قرائت شعر امری مهم است.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه هنر و شعر می‌تواند بخشی از جهاد تبیین باشد، افزود: امروز در جنگ رسانه‌ای نامتوازن قرار داریم و مدرن‌ترین ابزارهای رسانه‌ای و ماهواره‌ای علیه ما به کار گرفته می‌شود.

وی به تلاش دشمنان برای پنهان کردن پیشرفت‌های ما اشاره کرد و گفت:وظیفه ما در این برهه سخت و سنگین است و باید تلاش مضاعف صورت گیرد و بتوانیم به مقابله با ابزارهای رسانه‌ای دشمنان بپردازیم.

آیت الله لائینی تصریح کرد:اگر هنرمندان پای کار بیایند قشنگ‌ترین و زیباترین آثار هنری را خلق می‌کنند و حضرت امام راحل تجسم واقعی هنر بوده که دل‌های زیادی را به خود جذب کرده است.

در این محفل که به خاطر رعایت موازین بهداشتی به شکل محدود صورت گرفت،تنی چند از هنرمندان رشته‌های تجسمی،فیلمسازی،نمایشی،موسیقی،ادبی،پژوهشی و فعالان رسانه‌ای حضور داشتند و در بخشهایی از برنامه چند شاعر به ارائه تازه‌ترین آثار خود پرداختند.

رئیس حوزه هنری مازندران در سخنرانی کوتاهی،ضمن قدردانی از حمایت‌های دلسوزانه نماینده ولی فقیه در مازندران و تشکر از همراهی هنرمندان عرصه هنر انقلاب ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منجر به تولیدات و جریاناتی در تراز انقلاب اسلامی شود.

مهدی معصومی گرجی با ذکر این نکته که حوزه هنری همه ساله در هفته هنر انقلاب(از ۲۰ فروردین همزمان با سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی)برنامه‌های متعددی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند گفت: انتظار می‌رود هنرمندان ما با الگوبرداری از مشی و منش بزرگانی امثال شهید آوینی،در مسیری همت گمارند که موجب پیشرفت جامعه و تعالی ملت شریف ایران اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله با هماهنگی حوزه هنری مرکز در ماه مبارک رمضان گروهی از شاعران برجسته کشور در محفلی محضر مقام معظم رهبری به شعر خوانی می‌پردازند ادامه داد:این سنت حسنه چند سالی است که در حوزه هنری مازندران هم(در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام)با حضور شاعران و فعالان فرهنگی هنری در محضر نماینده مقام معظم رهبری در استان صورت می‌گرفته که امسال هم در قالب محفل نسل بیدار بوده است.

در ادامه و در بخش معرفی و تجلیل از چهره سال هنر انقلاب استان مازندران با برشمردن معیارهایی همچون میزان همکاری با حوزه هنری،تولیدات و افتخارات در عرصه‌های ملی و بین المللی،میزان اثر گذاری و جریان سازی،تربیت نیروهای متعهد و … « مهدی زمانپور کیاسری »(کارگردان و مستندساز)به عنوان چهره ملی و « تورج زایدلی»(بازیگر و کارگردان نمایش)به عنوان چهره استانی هنر انقلاب مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین پس از معرفی چهره سال هنر انقلاب مازندران،از تنی چند از هنرمندان و فعالان استان نیز به خاطر فعالیت‌های مستمر و اثر بخش در عرصه هنر انقلاب از جمله زین العابدین درگاهی،حجت الاسلام سید احمد شفیعی مازندرانی،صادق گنجوی،حمید حمزه نژاد،سید حمزه کاظمی سنگدهی،آتنا فلاحتی شکار سرایی،فرزاد محمد نژاد،ابراهیم فلاح،سمیه اسلامی،سحر محسنی،حسن علیپور،عمران حامی،زهرا قاسمی سنگتراشانی،حسن جعفری و یوسف یونسی تجلیل شدند.




نظرات کاربران