در حال بارگذاری ...
از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

رویدادهای نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» برگزار شد

نخستین سلسله رویدادهای نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» هم زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد با هدف ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی و همچنین توسعه فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر استان برگزار می شود.

به گفته وی فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر استان،ارائه راهنمایی،آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقاء کیفی فعالیت‌های نمایشی،تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی،برنامه‌ریزی،حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله،شهر،روستا و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی از اهداف اصلی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان است.

امین بسیم افزود:در این رویداد نمایشی سه اثر نمایشی از شهرستان‌های فارسان،لردگان و بروجن در مساجد استان اجرا خواهند داشت.

به گفته وی نمایش«ساعت حرکت» به کارگردانی مصطفی محمدی از کانون فرهنگی هنری انصار المهدی(عج)مسجد حضرت صاحب الزمان(عج)گوجان، نمایش« بازمانده» کارگردان:مصطفی حسنی از کانون فرهنگی لردگان و نمایش «مرواریدهای اروند» به کارگردانی «زهره اسماعیلی» از کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد امام حسین(علیه السلام)روستای امام قیس شهرستان بروجن آثار این رویداد است که هر کدام در شهرستان‌های خود از ۲۰ تا ۲۷ فروردین همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی سه اجرا خواهند داشت.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان افزود:در سال ۱۴۰۱ تلاش داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان برای کانون‌های مختلف مساجد استان گروه‌های نمایشی را در همه شهرستان‌ها فعال کنیم و در سال ۱۴۰۱ جشنواره تئاتر مساجد استان را با همکاری کانون‌های مساجد استان برگزار کنیم.

وی یاد آور شد در دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ آثار این دفتر در جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد حضور داشته است.

بسیم یاد آور شد:تا کنون تعدادی از هنر جویان این دفتر در گروه‌های حرفه‌ای تئاتر استان مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری،نمایش «ساعت حرکت» از شهرستان فارسان ۲۰ و ۲۴ فروردین در گوجان،جونقان و چقاهست اجرا شده و نمایش نمایش« بازمانده» ۲۴،۲۵ و ۲۶ فروردین در لردگان،خانمیرزا و مالخلیفه اجرا شده است و نمایش «مروارید‌های اروند» شنبه،۲۷ فروردین ماه در روستای امام قیس شهرستان بروجن اجرا خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

احسان جانمی: تئاتر در جریان‌سازی فرهنگی تاثیرگذار است
گفت‌وگو با داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

احسان جانمی: تئاتر در جریان‌سازی فرهنگی تاثیرگذار است

احسان جانمی عضو هیئت داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری می‌گوید لازم است ارگان‌ها و نهادها از نظر تأمین هزینه‌های اجرایی و حمایت از هنرمندان وارد چرخه برگزاری رویدادها و جشنواره هنری چهارمحال و بختیاری شوند و برای تئاتر هزینه کنند زیرا اهمیت و اثرگذاری آن ...

|

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران