در حال بارگذاری ...
بدشانسی‌های سام گلد و نمایش مکبث در تئاتر برادوی ادامه دارد

بازگشت دنیل کریگ پس از آزمایش مثبت ویروس کرونا به صحنه تئاتر

دنیل کریگ پس از مثبت اعلام شدن تست ویروس کرونا و سپری کردن دوران قرنطینه به صحنه تئاتر برادوی باز گشت. با این حال دست و پنجه نرم کردن نمایش مکبث با عوارض کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایران تئاتر با وجود بازگشت بازیگر اصلی نمایش مکبث یعنی دنیل کریگ به صحنه تئاتر برادوی نیویورک پس از مدتی وقفه، یکی دیگر از بازیگران این نمایش به دلیل مثبت اعلام شدن تست ویروس کرونا از حضور روی صحنه تئاتر باز ماند. با این حال برای جلوگیری از لغو اجرای این نمایش در تئاتر برادوی نیویورک کارگردان این اثر یعنی سام گلد خود ایفای نقش شخصیت نجیب‌زاده اسکاتلندی یعنی لنوکس را بر عهده گرفت تا جای خالی بازیگر غایب را پر کند. این در حالی است که برخی دیگر از عوامل تولید این اثر نیز جای خالی سایر غایبان مرتبط با کووید ۱۹ را پر کرده‌اند تا نمایش مکبث بتواند اجراهای خود در برادوی نیویورک را ادامه دهد.
نمایش مکبث و عوامل تولید آن از همان دوره پیش نمایش با چالش‌‌های جدی  مرتبط با ویروس کرونا مواجه بودند و این اثر نتوانست پیش نمایش موفقی داشته باشد. نمایش مکبث در این دوره تنها سه اجرا داشت و پس از آن به دلیل مثبت اعلام شدن تست کووید ۱۹ چند تن از بازیگران این اثر، ادامه اجراهای آن متوقف شد. در نخستین روز ماه آوریل (۱۲ فروردین ماه) امسال، تنها نیم ساعت پیش از آغاز اجرای نمایش مکبث تست کووید ۱۹ یکی از بازیگران این اثر مثبت اعلام شد و به همین دلیل اجرای آن شب لغو گردید. روز بعد خبر رسید که تست ویروس کرونا بازیگر اصلی این اثر یعنی دنیل کریگ نیز مثبت است و به این ترتیب اجرای نمایش مکبث برای یازده روز به تعویق افتاد.
عوامل تولید نمایش مکبث پس از این وقفه بار دیگر برای اجرا و بازگشت به صحنه تئاتر برادوی نیویورک آماده شدند؛ اما مثبت اعلام شدن تست کووید ۱۹ یکی دیگر از بازیگران این اثر اجرای آن را در آستانه تعلیق مجدد قرار داد. با این حال از آنجا که تمام بلیت‌های این اجرا فروخته شده بود، کارگردان نمایش مکبث یعنی سام گلد خود به جای بازیگر غایب روی صحنه رفت تا اجرای این اثر برای بار دیگر لغو نشود. این بار نیز در شرایطی که با بازگشت دنیل کریگ اوضاع مساعد به نظر می‌رسید، سام گلد بنا به دلایل مشابه جای خالی یکی دیگر از بازیگران نمایش مکبث را پر کرده و ایفای نقش شخصیت لنوکس را بر عهده گرفته است.

 

سرنوشت مشابه تعداد دیگری از آثار تئاتر برادوی
در طول ماه گذشته علاوه بر نمایش مکبث سه نمایش دیگر نیز در برادوی نیویورک به سرنوشت مشابهی دچار شدند و اجرای آنها به دلیل ابتلای تعدادی از عوامل تولیدشان به ویروس کرونا در چند نوبت لغو گردید. یکی از آنها نمایش «سوئیت پلازا» بود که یکی از بازیگران اصلی خود یعنی سارا جسیکا پارکر را به دلیل مثبت اعلام شدن تست ویروس کرونا مدتی در اختیار نداشت. نمایش «چرخه عجیب» نیز بنا به دلایل مشابه نخستین پیش نمایش خود در برادوی نیویورک را با چند روز تاخیر آغاز کرد. نمایش «میدان بهشت» دیگر اثر موزیکال تئاتر  برادوی بود که در ماه گذشته به دلیل چالش‌های مرتبط با ویروس کرونا از اجرا باز ماند و بازیگران آن برخلاف سایر آثار یاد شده هنوز موفق به  حضور روی صحنه نشده‌اند. این نمایش قرار است در صورت مساعد بودن اوضاع در همین هفته اجراهای خود را آغاز کند.
در ماه دسامبر سال گذشته نیز تئاتر برادوی نیویورک رخداد مشابهی را تجربه کرد و اجرای نمایش «افکار یک مرد رنگین پوست» به دلیل مثبت اعلام شدن تست کووید ۱۹ یکی از بازیگران آن در آستانه لغو شدن قرار گرفت. با این حال نمایشنامه‌نویس این اثر یعنی کینان اسکات به جای بازیگر غایب روی صحنه رفت تا از ناامیدی تماشاگرانی که برای نظاره این اثر بلیت تهیه کرده بودند، جلوگیری کند.

 

حضور دنیل کریگ در کنار روث نگا
نمایش مکبث، دنیل کریگ و روث نگا را در قامت شخصیت‌های کلیدی مرد و زن خود می‌بیند و اجراهای اصلی آن از روز ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود. در واقع این نمایش یکی از آخرین آثار تئاتر برادوی نیویورک در فصل جاری خواهد بود. تنها آن دسته از آثاری که تا پایان این فصل به روی صحنه بروند شانس شرکت در جایزه تونی امسال را خواهند داشت. از همین رو عوامل تولید نمایش مکبث قصد دارند به هر قیمت ممکن این اثر را طبق برنامه از پیش تعیین شده در برادوی نیویورک به روی صحنه ببرند و از لغو مجدد اجراهای آن جلوگیری کنند.
نمایش مکبث نهمین اثری به شمار می‌رود که در طول دهه گذشته با کارگردانی سام گلد به صحنه تئاتر برادوی نیویورک رنگ و جلوه بخشیده است. این کارگردان تئاتر در سال ۲۰۱۵ میلادی برای ساخت نمایش موزیکال «خانه سرگرمی» موفق به دریافت جایزه تونی شده بود. دنیل کریگ نیز سابقه ظاهر شدن در تئاتر برادوی را دارد و پیش از این در سال ۲۰۰۹ میلادی حضور در نمایش «یک باران مداوم» و همبازی شدن با هیو جکمن را تجربه کرده بود.




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

نظرات کاربران