در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل:

امسال جشنواره تئاتر منطقه شمال غرب کشور در خلخال برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در نشست با هنرمندان خلخال از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه شمال غرب کشور در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در دیدار با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر خلخال که با حضور سیدغنی نظری، نماینده شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر خلخال برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های نمایشی شهرستان و توانمندی های هنرمندان این منطقه از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه شمال غرب کشور با حضور هنرمندانی از استان اردبیل و چهار استان کشورمان به میزبانی شهرستان خلخال خبر داد.

وی با اعلام اینکه برگزاری مطلوب و شایسته جشنواره تاتر منطقه‌ای سال قبل خلخال و استقبال بسیار گرم اهالی هنر پرور این شهرستان،از جمله عوامل انتخاب خلخال به عنوان میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای استان‌های شمال غرب کشور در سال ۱۴۰۱ است،گفت:اجرای نمایش‌های هفتمین دوره از جشنواره تئاتر خلخال که سال گذشته با وجود حاکمیت شرایط کرونایی برجامعه برگزار شد از لحاظ فرم،محتوا و شکل بسیار برتر و بهتر از جشنواره‌های اجرا شده در سال‌های گذشته این شهرستان بوده است.

بحرالعلومی جایگاه هنری و فرهنگی خلخال در حوزه تئائر را ستودنی عنوان کرد و افزود:این شهرستان در حال رسیدن به جایگاه ویژه نمایش در سایه همت و همکاری گروه‌های هنری و نمایشی است.

وی از تلاش برای ارتقا جایگاه فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان اردبیل و با هدف زمینه سازی برای اجرای جشنواره‌ها در طول سال خبر داد و اظهار داشت:با هدف تمرکززدایی برنامه‌های هنری از مرکز استان برای اجرای جشنواره‌های هنری در سطح استانی و ملی در سطح همه شهرستان‌های این استان در سال جاری برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه اعتبارات تکمیل دو پروژه نیمه‌کاره ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای کلور و هشجین مراکز بخش‌های شاهرود و خورش رستم خلخال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تامین شده و با ابلاغ آن بزودی عملیات اجرایی ساخت و تکمیل این دو پروژه فرهنگی و هنری شهرستان اغاز می‌شود،سال ۱۴۰۱ را سالی پربار برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان عنوان کرد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران