در حال بارگذاری ...
با حکم ساسان قجر دبیر جشنواره ملی پانتومیم ایران

دبیر و داوران بخش منتقدان جشنواره ملی پانتومیم ایران معرفی شدند

مصطفی محمودی به عنوان دبیر و امین اشرفی به همراه علی آقاجانلو به عنوان داوران بخش منتقدان جشنواره ملی پانتومیم ایران انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از زنجان و به نقل از  روابط عمومی جشنواره ملی پانتومیم ایران، ساسان قجر دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: مقوله مهم نقد و منتقد همواره پل ارتباطی بسیار مهمی میان هنرمند و مخاطب بوده و می توانند با پرداختن به لایه های مختلف یک اثر و کشف و شرح نشانه ها، مخاطب را به شناخت بهتر اثر برسانند. از این رو نقد جایگاهی خاص و موثر، همچنین انواع و رویکردهای گوناگون دارد. بنابر این با توجه به ضرورت رویکرد نقد علمی به مثابه یک ابزار آموزشی مهم و با توجه به تجربیات موفق پیشین و همچنین لزوم استاندارد سازی منطبق بر جشنواره های معتبر بین المللی، جایزه منتقدان، یکی از بخش های مهم جشنواره ملی پانتومیم خواهد بود و سه چهره مطرح در قالب بخش منتقدان ، آثار بخش رقابتی جشنواره را به قضاوت نشسته و در مراسم پایانی جشنواره، جایزه ویژه منتقدان را به اثر یک برتر اهدا می کنند.

به گفته ساسان قجر، نشست های تحلیل و بررسی نمایش های شرکت کننده در جشنواره، در پایان هر روز با رویکرد آموزشی، علمی و تحلیلی، برنامه ویژه بخش منتقدان جشنواره امسال  است.

بر پایه این گزارش مصطفی محمودی به عنوان دبیر و عضو و امین اشرفی به همراه علی آقاجانلو به عنوان اعضای گروه منتقدان جشنواره ملی پانتومیم ایران، آثار شرکت کننده در بخش رقابتی جشنواره را مورد ارزیابی قرار می دهند.

این گزارش حاکیست :

مصطفی محمودی : متولد 1350 شیراز، منتقد، مدرس، پژوهشگر، مدیر و برنامه ریز فرهنگی و از چهره های پر سابقه در حوزه نقد تئاتر است. اجرای برنامه های متعدد رادیویی و تلویزیونی با موضوع تئاتر و سینما و حضور در جشنواره های ملی، استانی و منطقه ای به عنوان منتقد، داور و مدیر به مدت 25 سال از فعالیت های محمودی در این حوزه به شمار می رود.

امین اشرفی : متولد 1360 تبریز ، کارشناس نمایش و کارشناس ارشد سینما بازیگر- پژوهشگر- نویسنده – تهیه کننده و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما،نویسندگی و کارگردانی نمایش های متعدد تحسین شده تلویزیونی و تئاتری، داور جشنواره های  تئاتر تهیه کننده و کارگردان برنامه شب تئاتر شبکه چهارم سیماو کارگردان برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما بخشی از سوابق وی به شمار می رود.

علی آقاجانلو : فعالیت نمایشی خود در عرصه تئاتر را از سال 1367 آغاز و نویسندگی بیش از ۴۰ اثر نمایشی، کارگردانی بیش از ۲۰ اثر نمایشی ، نویسندگی بیش از ۱۰ سریال و فیلم تلویزیونی  شبکه استانی و ملی  را در کارنامه حرفه ای خود دارد.حضور و دریافت جایزه در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای و کشوری و تئاتر فجر، عضویت در هیئت امنای انجمن نمایش استان زنجان در ادوار مختلف وریاست انجمن نمایش استان زنجان در دو مقطع از سوابق این هنرمند تئاتر است.

جشنواره ملی پانتومیم ایران از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت امسال با ریاست امرالله حسنی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیری ساسان قجر هنرمند پیشکسوت پانتومیم در استان زنجان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران