در حال بارگذاری ...
مدیر کل ارشاد اسلامی کردستان:

جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز رویداد مهمی در سطح کشور است

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اعضا دبیرخانه تئاتر کوردی با فرماندار ویژه شهرستان سقز برگزار و بر لزوم حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان،مدیر کل ارشاد اسلامی کردستان و هیات همراه به اتفاق تعدادی از هنرمندان دبیرخانه تئاتر کوردی در دیدار با جعفر توان فرماندار ویژه شهرستان سقز ضمن تبریک انتصاب فرمانداری شهرستان سقز،گفت:جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز رویداد مهمی در سطح کشور،استان و شهر سقز است لازم است در کنار این جشنواره رویدادهای فرهنگی و هنری دیگری طراحی و اجرا شود.
وی افزود:بخشی از اعتبارات جشنواره تئاتر کردی سقز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تامین شده است،لازم است در شهرستان نیز کمک هایی به اجرای جشنواره اختصاص یابد،علاوه بر اختصاص اعتبارات به پلاتو و جشنواره تئاتر،نیاز است تعمیراتی در تاسیسات گرمایشی و سرمایشی سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری سقز صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری سقز در این دیدار با اشاره به اهمیت تفاهم برای کار فرهنگی و هنری،تصریح کرد:برآیند تعامل و تفاهم و هم‌زمان احترام گذاشتن به اختلاف رای و نظر،در توسعه فرهنگی،نقش مهمی برعهده دارد.
جعفر توان،افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را برای شهرستان مهم برشمرد و عنوان کرد:تلاش خواهیم نمود امسال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پلاتو،درنظرگرفته شود.
وی با اشاره به برگزاری شانزده دوره جشنواره تئاتر کردی،از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برای درج این رویداد مهم در تقویم جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اختصاص بودجه مجزا، تلاش و اقدام لازم مبذول دارد.
فریدون حامدی دبیر هفدهمین جشنواره نیز گزارشی کاملی از روند فراخوان،مراحل بازبینی،بودجه جشنواره و.... به حاضرین ارائه نمود.
علیرضا اسماعیلی نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان نیز ضرورت حمایت شفاف،کافی،قاطع و بموقع مجموعه فرمانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری از جشنواره تئاتر کوردی را ضرورت دانست.
هیوا اسد بیگی دبیر اجرایی نیز از روند فعالیت‌های دبیرخانه،برنامه ریزی‌های ستاد و مشکلات پیش رو گفت و خواهان همسویی بیشتر شورا و شهرداری شد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

نظرات کاربران