در حال بارگذاری ...
دانشگاه ویسکانسین میلواکی به بازیگر سرشناس آمریکایی دکترای افتخاری اهدا می‌کند

تجلیل از ویلم دفو در زادگاهش برای حضور روی صحنه تئاتر

ایران تئاتر: ویلم دفو بازیگر شاخص سینما، تلویزیون و تئاتر به زودی از دانشگاه ویسکانسین میلواکی دکترای افتخاری هنر دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر مقامات دانشگاه ویسکانسین میلواکی قصد دارند در روز ۲۲ ماه مه (اول خرداد ماه) امسال به دانش‌آموز سابق خود یعنی ویلم دفو دکترای افتخاری هنر اهدا کنند. در این تاریخ دو جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه مذکور برگزار می‌گردد و ویلم دفو قرار است در هر دو مراسم سخنرانی کند. او عنوان دکترای افتخاری هنری خود را در مراسم دوم دریافت خواهد کرد.

ویلم دفو که در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین آمریکا زاده شده است، در سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ میلادی در دانشگاه این شهر حضور یافت و در رشته هنرهای نمایشی به تحصیل پرداخت. در واقع او فعالیت هنری را با تئاتر آغاز نمود و هنگام تحصیل در دانشگاه ویسکانسین میلواکی، نمایش‌های «فائدرا» اثر کلاسیک سنکا و «ماهی برای یک ملعون» نوشته یوجین اونیل را در سالن تئاتر این دانشگاه به روی صحنه برد.

ویلم دفو پس از دو سال حضور در دانشگاه ویسکانسین میلواکی، به منظور تمرکز بیشتر بر فعالیت‌ هنری، تحصیل را رها کرد و به عضویت یک گروه مستقل تئاتر تجربی به نام «تئاتر اکس - Theater X» در شهر میلواکی در آمد. او حضور تمام وقت در تئاتر را برای دو سال دیگر در زادگاه خود ادامه داد و پس از آن در سال ۱۹۷۶ میلادی برای دنبال کردن بازیگری به شکل حرفه‌ای و همچنین کسب تجربیات بیشتر و جدی‌تر در زمینه هنرهای نمایشی به شهر نیویورک نقل مکان نمود.

ویلم دفو در بیانیه‌ای که توسط دانشگاه ویسکانسین میلواکی منتشر شده، دوران تحصیل خود در این دانشگاه را تجربه‌ای بسیار مثبت و سازنده توصیف کرده و اظهار داشته است: «من در آن زمان بسیار جوان و ساده اما کاملا مشتاق تمرین و اجرا بودم؛ به گونه‌ای که در طول روز تمام وقت خود را به کار در تئاتر و درس خواندن اختصاص می‌دادم و حتی فرصت رفتن به خانه را نداشتم. در واقع من کاملا درگیر دانشگاه بودم و اکثر شب‌ها روی کاناپه‌ای در سالن نمایش دانشگاه می‌خوابیدم.»

گفتنی است که ویلم دفو پس از گذراندن نخستین سال‌های دوران جوانی، عمده فعالیت خود را به حضور در سینما و تلویزیون اختصاص داد و میان ظاهر شدن او روی صحنه تئاتر اندکی فاصله افتاد. او تا کنون در بیش از ۱۲۹ فیلم سینمایی و ۷ سریال تلویزیونی حضور یافته و دست کم در ۵ بازی کامپیوتری نیز به ایفای نقش یا نقش‌گویی پرداخته است.




مطالب مرتبط

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

نظرات کاربران