در حال بارگذاری ...
با حکم دبیر دومین دوره

داوران جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود معرفی شدند

آتش تقی پور ، سیاوش چراغی پور و یعقوب صدیق جمال ، نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر سردرود را داوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، سه داور، تئاتر خیابانی دومین جشنواره سردرود در استان آذربایجان شرقی را ارزیابی می‌کنند. این نمایش‌ها، در محوطه پارک مره خونی ، پارک آنالار اجرا خواهند شد.

آتش تقی پور  ، پیشکسوت تیاتر ، بازیگری  و سینما می باشد ،وی متولد ۱۳۲۴ شهرستان خوی می باشد ، وی دیپلم ادبی را در ارومیه گرفت و در سال ۳۴۵ وارد دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شد. در سال ۱۳۴۹ در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی فارغ التحصیل شد و به عنوان بازیگر با کارگاه نمایش در چندین اجرا همکاری کرد. اولین کار حرفه ای او بازی در نمایش حکومت زمانخان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال ۱۳۴۶ و ۱۳۴۴ در تالار سنگلج به اجرا درآمد . در کارنامه هنری وی حضور در داوری چندین جشنواره فیلم و تئاتر و همچنین ایفای نقش در بیش از ۵۰ سریال و فیلم سینمایی می باشد .

 سیاوش چراغی پور متولد ۱۳۴۲ در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه می باشد وی دارای مدرک درجه دو هنری معادل فوق لیسانس از وزارت ارشاد اسلامی.سالهای ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶ مشغول گذراندن دوره بازیگری در هنرکده بازیگری آناهیتا نزد استاد مصطفی اسکویی و سال ۱۳۷۰ نزد استاد مهین اسکویی دوره تکمیلی را گذراند.وی چهار دوره در هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر بعنوان عضو و بازرس حضور فعال داشته و بعنوان داور در جشنواره های تاتر و سینمایی هم همین طور.....مثل داوری جشن بازیگر....جشنواره تاتر شهر....جشنواره فیلم رضوی و....
برنده جایزه سوم بهترین بازیگر مرد در سال ۱۳۷۴ در جشنواره تاتر فجر برای نمایش خیابانی.
برنده نمایش برگزیده در سال ۱۳۷۹ در جشنواره تاتر عروسکی  ،نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل در سال ۱۳۸۶ در جشنواره فیلم فجر، نامزد بهترین بازیگر مرد در چندین جشنواره ، بازی در ۵۰ نمایش حرفه ای که از سال ۱۳۶۷ با نمایش مریم و مرداویج شروع کرده و تا کنون با کارگردانهای بزرگی در تاتر مانند رکن الدین خسروی.اکبر زنجانپور.قطب الدین صادقی.بهزاد فراهانی.بهروز غریب پور.پارسا پیروزفر و.....کار کرده است.حضور در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی، بازی در بیش از ۳۵ سریال تلویزیونی مانند سفر سبز.حلقه سبز.لیسانسه ها.فوق لیسانسه ها.جیران و.... همکاری و حمایت جدی سیاوش چراغی پور با جوانان در عرصه ساخت فیلم کوتاه او را به چهره ای محبوب بین فیلم کوتاه سازان تبدیل کرده و لقب پدر فیلم کوتاه را به ایشان داده اند.وی در نزدیک به ۳۰ فیلم کوتاه حضور داشته.

یعقوب صدیق جمالی، متولد ۱۳۵۳ از شهر تبریز ، کارشناس ادبیات نمایشی  و کارشناس ارشد تهیه کنندگی نمایشی در کارنامه خود دارد ، وی همچنین نویسندگی یا کارگردانی بیش از ۷۰ نمایش ، شرکت در اکثر جشنواره های منطقه ای و ملی ، اجرای نمایش در فستیوال های بین المللی کشورهای  صربستان ، ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان ، امارات ، تاجیکستان ، روسیه ….را نیز در کارنامه هنری خود دارد. صدیق جمال همچنین دبیری جشنواره و داوری چندین جشنواره را نیز در سوابق خود دارد .

دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی  سردرود از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ به دبیری امیرعلی مهروند توسط شورای اسلامی و شهرداری سردرود و همکاری گروه هنری بیرباخیش برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

|

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تبریز با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شد و ۳۲ جشنواره استانی با حضور ۴۰۰ نمایش و هزاران هنرمند از سراسر کشور از ۶ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران