در حال بارگذاری ...
با حضور 10 نمایش

هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز آغاز شد

جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، با حضور هنرمندان، مهمانان داخلی و خارجی، هیات دوران و همچنین اجرای اولین نمایش، هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی در مجتمع فرهنگی و هنری سقز شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، جشنواره تئاتر کوردی  به مدت ۵ روز در سقز و با حضور بیش از ۲۰۰مهمان داخلی و خارجی  برگزار می‌شود.

 ۱۰ تئاتر شامل: ۶ اثر داخلی و ۴ اثر خارجی جهت ارائه در جشنواره پذیرفته شده‌اند که نمایش ها در ۳ سالن مجتمع فرهنگی، کتابخانه عمومی و ترویج جهادکشاورزی به روی صحنه می روند و مراسم اختتامیه نیز روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن سینمایی پردیس مهر برگزار می‌شود.

 «هێشتا قسە‌کانمان تە‌واو نە‌کردووە» از سنندج، «سیاساڵ» و «دیوار» از سقز، «شە‌وێک لە دۆزخدا» از هەوڵیر، «گێژەن» از کۆیە، «هاری» از سقز و سنندج، «دورترین شاری جیهان» از ارومیە، «مە‌موزین» از باتمان، «ئاژه‌ل”» و «جورئە‌ت و حقیقت» از بانە نمایش‌هایی هستند که به روی صحنه می‌روند.

 علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران