در حال بارگذاری ...
در دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی با نمایندگان موسیقی تئاتر عنوان شد

ضرورت هم اندیشی برای دست یافتن به تعاملی دو جانبه

هیات مدیره انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران با کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش ایران تئاتر ، روز سه شنبه بیستم اردیبهشت ماه ١۴٠١ اعضای هیات مدیره انجمن مذکور طی نشستی با کاظم نظری مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی گفت و گو و تبادل نظر کردند. 
این جلسه با حضور کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید ذهنی رییس انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، شهرام نجاتی نایب رئیس انجمن، شروین عباسی دبیر، ریچارد عیسیپور و فرشاد فزونی از اعضای اصلی هیات مدیره و علی المعی بازرس این انجمن برگزار شد. 
در این نشست سعید ذهنی رئیس انجمن سراسری صنفی موسیقی تئاتر ایران با اشاره به اینکه این ملاقات صرفاً به منظور تامین و جلب کمک مالی یک سویه برگزار نشده  عنوان کرد : این یک هم اندیشی برای دست یافتن به تعاملی دو جانبه با اداره کل هنرهای نمایشی کشور است .

وی در ادامه به تبیین اهمیت این موضوع پرداخت گفت: انجمن موسیقی بر این باور است با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در اعضا خود اعم از آهنگسازان، نوازندگان و خوانندگان و همچنین طراحان حرفه ای صدای تئاتر سراغ دارد، می تواند در جهت تولید و اجرای قطعات موسیقی در افتتاحیه ها و اختتامیه های جشنواره های معتبر و رسمی که زیر نظر اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می گردد حضوری ثابت و فعال داشته باشد عنوان کرد سزاوار است ساخت و اجراهای موسیقی در این مراسم توسط زحمت کشان موسیقی تئاتر صورت پذیرد تا از این راه در تعاملی دو جانبه هم بازویی توانمند در کنار اداره هنرهای نمایشی باشد و هم با توجه به استقلال انجمن ها از خانه تئاتر در جهت تقویت و بهبود وجهه ی معنوی و مادی اعضای انجمن  گامی موثر برداشته شود.
وی در ادامه افزود انجمن موسیقی بر آن است تا با بازدید از نمایشهای مطرح اجرا شده در طول سال به ارزیابی دقیق و کارشناسانه از سطح کیفی و کمی موسیقی تئاتر دست یابد، در این راستا اداره کل هنرهای نمایشی با فراهم نمودن این شرایط و توجیه مدیران سالن های نمایشی زیر نظر مرکز و گروه های اجرایی مذکور می تواند در تعاملی سازنده با انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر در راستای ارتقای سطح علمی و هنری موسیقی تئاتر قدم بردارد.  
 سپس دیگر اعضای حاضر هیات مدیره انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران، هر کدام به توالی پیرامون دایره مسائل جاری مواردی را مطرح نمودند . از جمله عنوان شد: امید داریم مطالبه سال های طولانی ما خانواده هنرمندان موسیقی تئاتر ایران در خصوص ارزیابی و داوری در جشنواره های بین المللی و استانی تئاتر با استفاده از آهنگسازان و صاحبنظران عرصه ی موسیقی تئاتر با حمایت بیش از پیش دولت، برقراری پشتوانه حمایتی دولتی علی الخصوص از کانال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق یابد و این مهم با پیگیری و مساعدت مستمر مرکز هنرهای نمایشی تحقق مییابد.
در ادامه با بیان اینکه موسیقی تئاتر وزنه وزین و برگه اعتبار آثار نمایشی است و خصوصا نمایه مهمی برای تئاتر کشور و اعتبار و آبروی آن محسوب میشود ابراز امیدواری شد تا با برقراری مساعدت های لازم در چشمانداز پیش رویمان شاهد مواردی چون داوریهای غیر کارشناسانه در حوزه ی داوری موسیقی تئاتر نباشیم و با این رویه در انتظار اعتلای دستآوردهای اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از موسیقی تئاتر ایران باشیم. 
در این نشست چند طرح دیگر نیز از سمت حاضرین در مقام نمایندگان موسیقی تئاتر ایران تبیین گردیده که خلاصه آن به این شرح است: انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران آمادگی علمی و عملی خود را به جهت برگزاری ورک شاپ ها و سخنرانی های تخصصی در زمینه ی موسیقی تئاتر در تهران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان های کشور اعلام میدارد و این مهم در تعامل سازنده با اداره کل هنرهای نمایشی میسر و راهگشای علاقه مندان حوزه موسیقی تئاتر خصوصا در شهرستان ها خواهد بود. سپس بیان شد: هنرمندان موسیقی تئاتر ایران از سال ۱۳۶۸ تا کنون مطالبه و درخواست حمایت از تولید و نشر موسیقی تئاتر را دارند و چنانچه اداره کل هنرهای نمایشی در این حوزه حمایت های خصوصاً معنوی را مبذول بدارد و ساز و کار اجرایی و اداری لازم را برقرار کند همین امر سبب شناخت و گسترش موسیقی تئاتر در جامعه خواهد بود همانگونه که نشر و تولید موسیقی فیلم جایگاه خود را یافته است.
 کاظم نظری مدیر کل اداره هنرهای نمایشی ایران در این نشست ضمن تایید موارد عنوان شده و تاکید بر اهمیت آنها و حساسیت و اهمیت جایگاه موسیقی در امور  نمایشی و آثار نمایشی کشور، با مطلوب خواندن طرحهای ارائه شده گفت: این یک نشست بسیار کارساز و مثبت است که حتما نتایج خوبی در پی خواهد داشت. وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل دوجانبه با انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران به نقاط روشنی دست خواهیم یافت و ضمن پیگیری در مورد مطالبات این انجمن مساعدت خود را جهت اجرا و حصول مراتب مذکور اعلام نمود. 
در پایان مقرر شد که ادامه برگزاری نشست هایی از این دست با سایر انجمن های صنفی هنرهای نمایشی  امری لازم است و می تواند بسیار راهگشا باشد و هر دو طرف ضمن تایید این موضوع، بر آن بعنوان یک اصل تاکید نمودند.




مطالب مرتبط

مدیر کل هنرهای نمایشی:

وزارت ارشاد به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تئاتر ایران باشد
مدیر کل هنرهای نمایشی:

وزارت ارشاد به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تئاتر ایران باشد

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که وزارت ارشاد به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تئاتر ایران باشد و باید نهادهای دیگر از تولید و زیرساخت‌های تئاتر حمایت کنند.

|

تئاتر شهر؛ میراث و سرمایه گران‌سنگ کشور

تئاتر شهر؛ میراث و سرمایه گران‌سنگ کشور

کاظم نظری: مجموعه تئاتر شهر، نگین شهر تهران و میراث گران‌سنگ کشور است که با توجه به قدمت و پیشینه هنری و تاریخی‌اش، ضروری است بیش‌ازپیش در حفظ، حراست و پاسداشت آن کوشا بود. از زمان برداشتن ...

|

آغاز کلنگ‌زنی پروژه اجرای حریم تئاتر شهر؛ دوم دی

قول وزیر؛ زمستان ۱۴۰۲، بهار اهالی فرهنگ و هنر
آغاز کلنگ‌زنی پروژه اجرای حریم تئاتر شهر؛ دوم دی

قول وزیر؛ زمستان ۱۴۰۲، بهار اهالی فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه 25 آذر )در بازدید از تئاتر شهر با بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز پروژه اجرای حریم تئاتر شهر از شنبه دوم دی آغاز خواهد شد، در جمع خبرنگاران رسانه‌ها گفت هنرمندان علاقه ویژه‌ای به تئاتر شهر دارند و ازاین‌روی با انجام این پروژه، زمستان ...

|

با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه

برگزیدگان سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان معرفی شدند
با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه

برگزیدگان سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان روز 28 آبان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در بیجار برگزار شد و نمایش‌های «چنج» از قروه و «مکبث» از سنندج و دهگلان در بخش صحنه‌ای و همچنین نمایش «خواب‌نما» از سنندج در بخش خیابانی، به جشنواره مناطق کشور معرفی شدند.

|

با حضور کاظم نظری و هادی حجازی‌فر در تئاتر شهر رقم خورد

رونمایی از کتاب نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک
با حضور کاظم نظری و هادی حجازی‌فر در تئاتر شهر رقم خورد

رونمایی از کتاب نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک

کتاب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران با مدیرمسئولی هادی حجازی‌فر، عصر روز دوشنبه 8 آبان‌ در کافه چهارسوی تئاتر شهر رونمایی شد.

|

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه جشنواره «چتر زندگی» مطرح کرد

اسرافیل فرج‌اللهی: جشنواره‌ها بستر انتقال تجربه هنرمندان استانی هستند
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه جشنواره «چتر زندگی» مطرح کرد

اسرافیل فرج‌اللهی: جشنواره‌ها بستر انتقال تجربه هنرمندان استانی هستند

اسرافیل فرج‌اللهی بر این باور است که برگزاری جشنواره‌ها در خارج از مرکز باعث رشد زیرساخت فرهنگی شهرستان‌ها و انتقال تجربه هنرمندان سراسر کشور به یکدیگر و استان میزبان می‌شود.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران