در حال بارگذاری ...
در آستانه‌ برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری استان مرکزی؛

پوستر جشنواره هنری «همت» رونمایی شد

مسابقه بزرگ فرهنگی هنری همت با موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در خردادماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و در همین راستا پوستر این برنامه در سه بخش سینما ، نمایش و تجسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان مرکزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی می‌تواند به علت تنوع طرح‌ها و برنامه‌های کم نظیر در اجرای پویش همت، پیشرو عمل کند.

سینا دلشادی در آیین رونمایی از پوستر مسابقه و پویش همت (هنر،مردم،تحول) اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها منجر به افزایش شعف،شور و نشاط جامعه هنری خواهد شد. در این طرح بیش از ۱۰۰ هنرمند نقش آفرینی خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: پیوند انجمن‌های هنری و موسسه‌های قرآنی در این طرح ارزشمند است و نباید طرح‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی منجر به ناامیدی شود بلکه لازم است با راهکارهایی به برطرف سازی مسائل و مشکلات بپردازند.

دلشادی افزود: هنرمندان با اجرای طرح‌های کاهش آسیب اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش مسئولیت پذیر شده و به مسئولیت اجتماعی خود و نقش آفرینی در این مهم خواهند پرداخت و در حل مسائل اجتماعی مشارکت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح به دلیل تنوع گسترده‌ای که داراست،سطوح مختلفی از اهالی هنر و رسانه را درگیر خواهد کرد تا به اثرگذاری مطلوب برسد.

دلشادی تصریح کرد: انجمن‌های هنری و نمایندگان صنفی و تعدادی از هنرمندان استان مرکزی جهت اجرای این پویش به میدان آمده‌اند و نیاز است سایر دستگاه‌ها نقش نظارتی را در اجرای مطلوب این طرح ایفا کنند. اجرای این اقدامات فصل جدیدی از نقش آفرینی‌های هنرمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب هنر در راستای اجرای طرح عدالت فرهنگی است که توسط دولت انقلابی و مردمی مطرح شده است. لازم به ذکر است که یکی از زمینه‌های استقرار عدالت اجتماعی فرهنگی،شناخت آسیب‌ها و موانع و رصد و پایش آسیب‌ها در جامعه است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین عنوان کرد: موسسات هنری،انجمن‌ها و ادارات دولتی حدود ۵۸ برنامه را با موضوعات هنری جهت تحقق این پویش برنامه‌ریزی کرده و اجرا خواهند کرد.

علیرضا حاج‌علی بیگی با اشاره به اینکه آسیب‌هایی نظیر کاهش زاد و ولد، آسیب پنهانی است که در آینده تبعات سنگین آن مشخص خواهد شد،ادامه داد: ابزار فرهنگی و هنری یکی از پیوست‌هایی است که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آنها تاثیر گذار عمل کند،لذا لازم است تمامی دانشگاه‌ها،اساتید،حوزه‌های علمیه،مراکز مردم نهاد جهت انجام این مسئولیت اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

رضا یونس‌فرد، نایب رئیس انجمن نمایش اراک نیز گفت: انجمن نمایش در نظر دارد که ۱۰ الی ۱۲ گروه نمایش خیابانی در موضوعات مرتبط با مضمون آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان اجرا داشته باشند،تاکنون ۲۵ اثر به انجمن ارسال شده که پس از گزینش نهایی،این گروه‌های نمایشی برای اجرا در سطح استان تقسیم‌بندی خواهند شد.

یونس‌فرد افزود: انجمن همچنین در نظر دارد در عرصه نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره نمایش‌های کوتاه را برگزار کند.

وی اظهار کرد: به‌طور کلی هنرمندان نمایش در قالب دو بخش مسابقه‌ای که شامل نمایش‌های خیابانی و نمایش کوتاه صحنه‌ای است و همچنین ۵ بخش سفارش تولیدی در پویش همت فعالیت خواهد کرد.

نایب رئیس انجمن نمایش اراک با اشاره به اینکه دانش‌اموزان و نوجوانان نیز بخشی از جامعه هدف این پویش هستند اضافه کرد:۶ گروه دانش‌آموزی نیز تاکنون برای اجرا انتخاب شده‌اند که سه گروه در اراک و سه گروه در شهرستان‌های استان هستند. همچنین چندین نمایش کوتاه رادیویی و تلویزیونی نیز در این خصوص در حال آماده سازی است

مسابقه و پویش بزرگ «همت» هنر،مردم،تحول، خردادماه ۱۴۰۱ در استان مرکزی برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران