در حال بارگذاری ...
انتشار تازه‌ترین تصاویر از نمایش برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت

بهشتِ حکیم‌الله کجاست؟

نمایش «بهشت حکیم الله» که از آثار برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت است از اول خرداد در تالار سایه میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر ، نمایش «بهشت حکیم‌الله» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی ویدا موسوی قرار است از اول خردادماه ساعت ۲۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی خود را آغاز کرده، همچنین سعید موذنی تهیه‌کننده این اثر نمایشی است.

«بهشت حکیم الله» در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نامزد ۹ جایزه و برنده ۷ تندیس بهترین کارگردانی، بهترین نمایشنامه، بهترین بازیگری زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی گریم، بهترین طراحی نور و بهترین طراحی لباس شده است و در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر نیز به صحنه رفت و تندیس بهترین طراحی صحنه و جایزه برتر بازیگری زن را برای ویدا موسوی به ارمغان آورد.

این نمایش اثری تک پرسوناژ با بازی ویدا موسوی است که با همراهی ۸ عروسک و عروسک‌گردانی علی صادقی، سحر زلفی، مرصاد کمالی، طهورا شیخ‌الاسلامی، امین ویریک وند، علی رنجبریان، امیرحسین ولی اجرا می‌شود.

«بهشت حکیم الله» روایتگر زندگی آیینه دختر جوان افغانستانی است که به اصرار نامزدش حکیم الله از مزارشریف به قرچک ایران مهاجرت می‌کنند اما در قرچک با شرایط رضایت‌بخشی روبه‌رو نمی‌شوند. حکیم‌الله این بار آیینه را از قرچک ایران به سمت ترکیه می‌برد، آیینه در میانه راه متوجه می‌شود که آنها عازم سوریه هستند. در ادامه متوجه می‌شویم که حکیم‌الله خود نیز مدافع حرم و از لشکر فاطمیون است که در دل داعشیان نفوذ پیدا کرده است.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: طراح صحنه: سعید موذنی ، ساخت دکور: مرصاد کمالی و احمد مارانی، دستیاران صحنه: علی رنجبریان، امیرحسین ولی و علیرضا صادقی، طراح لباس: ویدا موسوی ، دوخت لباس و اجرای لباس: مهری خشوعی - ملیحه خشوعی ، طراح و ساخت عروسک: مرصاد کمالی و طهورا شیخ‌الاسلامی، بافت ریش و سبیل: ملیحه خشوعی، طراح نور: ویدا موسوی، طراح پوستر و بروشور: سعید موذنی، طراح صدا، ترکیب صدا و آوای صوتی: سعید موذنی، دستیاران کارگردان: زهرا موسوی و نگین واعظ‌زاده ،منشی صحنه: نوش‌زاد کیانی پور، ساخت تیزر و اقلام تبلیغاتی: محمدمهدی اقبالی، تصویربردار پشت‌صحنه: نگین واعظ‌زاده، عکاس: رضا جاویدی.

 از اول خردادماه این نمایش هر روز از ساعت 20 با مدت‌زمان 40 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان «دویست و هشتادمین شب سال»

مرجان پورغلامحسین: میکروتئاتر، جهان تئاتری را گسترده‌تر می‌کند
گفت‌وگو با کارگردان «دویست و هشتادمین شب سال»

مرجان پورغلامحسین: میکروتئاتر، جهان تئاتری را گسترده‌تر می‌کند

مرجان پورغلامحسین، نویسنده و کارگردان نمایش «دویست‌وهشتادمین شب سال» بر این باور است که استفاده از تکنیک میکروتئاتر جهان تئاتری را گسترده‌تر می‌کند و در عین حال توانایی افزودن جلوه‌های ویژه و اتفاقاتی را در اختیار کارگردان‌ها قرار می‌دهد که در تئاتر عروسکی یا غیر ...

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

نظرات کاربران