در حال بارگذاری ...
با محوریت آسیب‌های اجتماعی؛

فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال منتشر شد

فراخوان هشتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال با محوریت آسیب های اجتماعی انتشار یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از زبان رسای نمایش، فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال منتشر شد.

در فراخوان این جشنواره آمده است:

با حضور گروه‌های نمایشی شهرستان‌های جنوب استان (خلخال، کوثر و بخش‌های تابعه) و شهرستان‌های استان‌های مجاور: زنجان «استان زنجان»، میانه «آذربایجان شرقی»، تالش «گیلان»

اهداف:

ارج نهادن به هنر انسانی تئاتر، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت و اعتلای هنر نمایش و رونق اجراهای عمومی کارهای نمایشی.

محورها و موضوعات مورد تأکید:

آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی؛ شعار سال (تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین)؛ تئاتر، دفاع و مقاومت، ایثار و شهادت؛ تئاتر و مثبت‌اندیشی؛ تئاتر، استحکام بنیان خانواده و مقابله با آسیب‌های اجتماعی؛ تئاتر، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و اسلامی؛ اقتصاد، فرهنگ اسلامی و گردشگری و آئین‌های بومی و سنتی و توجه به فولکلوریک‌های محلی

شرایط شرکت در جشنواره:

۱- هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال صرفاً میان شهرستان‌های خلخال و کوثر و بخش‌های خورش رستم و شاهرود و از استان‌های هم‌جوار؛ شهرستان‌های زنجان، میانه و تالش برگزار می‌گردد.

۲- متون نمایشی که با کارگردان متقاضی حضور در این جشنواره، در جشنواره‌های دیگر شرکت نموده و حائز رتبه و مقام گردیده‌اند؛ حسب تصمیم شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال، حق شرکت در بخش صحنه‌ای این جشنواره را نخواهند داشت.

۳- متقاضیان حضور در جشنواره ضروری است فایل pdf  متن نمایشنامه را به همراه مجوز نویسنده و طرح و نیز مختصری از مشخصات و بیوگرافی کارگردان را به واتساپ شماره 09054623113 سرکار خانم کاظمی و همچنین سه نسخه پرینت شده از نمایشنامه (متن یا طرح) را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال جهت بازخوانی متون نمایشی ارسال نمایند؛ بدیهی است هرگونه تغییرات احتمالی در زمان‌بندی و بازه زمانی معیّن یا تمدید ارسال متون از طریق دبیرخانه جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۴- نتایج بازخوانی متون نمایشی و زمان بازبینی آثار نمایشی (صحنه‌ای) طبق زمان‌بندی انجام‌گرفته از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.

۵- متون و طرح‌های اقتباسی مشروط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و نوع اقتباس می‌توانند در بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره حضور یابند.

۶- ستاد برگزاری جشنواره، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال ساخت‌وساز دکور، لباس و چاپ تبلیغی نمایش‌ها نخواهد داشت.

7- هیچ‌یک از اعضای هیات بازبینی و داوران نهایی جشنواره و همچنین دبیر و هیات اجرایی نمی‌توانند به‌عنوان کارگردان، متقاضی حضور در جشنواره باشند.

۸- به تشخیص هیات داوران، مقام‌های اول، دوم و سوم در هر رشته و گرایش انتخاب و لوح یادمان و جوایز و تندیس جشنواره در بخش صحنه‌ای به ایشان اعطا خواهد شد.

۹- گروه‌های راه‌یافته به جشنواره مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری منحوس کرونا در حین انجام تمرینات و همچنین در طول بازه زمانی برگزاری جشنواره خواهند بود.

۱۰- شرکت‌کنندگان در جشنواره متعهد و ملتزم می‌شوند ضمن پذیرش قوانین و سیاست‌های جشنواره و در هر مرحله از مراحل برگزاری جشنواره به سیاست‌های برگزاری به‌ویژه داوری کارهای اجرایی حق اعتراض و استنکاف نداشته باشند.

برنامه‌های جانبی جشنواره:

الف: کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های نویسندگی، کارگردانی و بازیگری با حضور اساتید مجرب و متخصص به صلاح‌دید شورای سیاست‌گذاری جشنواره برگزار خواهد شد.

ب: نمایش برگزیده هشتمین جشنواره منطقه‌ای خلخال جهت شرکت و حضور در سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل صرفاً از میان نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره از شهرستان‌های خلخال و کوثر و بخش‌های تابعه با صلاحدید و انتخاب هیات محترم داوران به‌عنوان اثر برگزیده، به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان اردبیل معرفی خواهد شد.

ج: نمایش‌های منتخب راه‌یافته به هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاترخلخال الزاماً مکلف می‌باشند بعد از اختتامیه جشنواره در بازه زمانی معین، بر اساس جدول زمان‌بندی تنظیمی ارائه‌شده از سوی دبیرخانه جشنواره اقدام به اجرای عمومی نمایند. (صرفاً شامل شهرستان‌های جنوب استان اردبیل است).

تقویم برگزاری جشنواره: 

الف: متقاضیان می‌توانند طبق شرایط مندرج در فراخوان متون خود را از تاریخ (۲۵/۲/۱۴۰۱) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

توضیح: بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال، متون نمایشی ارسالی به دبیرخانه جشنواره، توسط اعضای شورای نظارت بر فعالیت‌های نمایشی خلخال بازخوانی و بعد از اعلام و معرفی آثار برگزیده در بازه زمانی معین، به دبیرخانه، کارهای نمایشی برگزیده توسط هیات بازبین استانی در بازه زمانی معین مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

ب: ارسال متون نمایشی (۳۱/۳/۱۴۰۱)

ج: اعلام نتایج بازخوانی (۲۰/۴/۱۴۰۱)

ج: برگزاری کارگاه‌های آموزشی (تیر و مردادماه ۱۴۰۱)

د: بازبینی آثار نمایشی منتخب جشنواره (۲۵ و ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱)

ه: زمان برگزاری جشنواره: ۲۱-۲۳ مهرماه ۱۴۰۱

 

موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال «دبیرخانه هفتمین جشنواره ‌منطقه‌ای تئاتر خلخال»، تلفن: ۰۴۵۳۲۴۲۴۰۹۱

 

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران