در حال بارگذاری ...
با شعار تئاتر، زندگی و امید آفرینی منتشر شد

فراخوان جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشکین شهر منتشر شد

فراخوان هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشکین شهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان اردبیل؛  تقویت و اعتلای هنر نمایش در منطقه،کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و  توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و رونق اجرای عمومی تئاتر و با شعار تئاتر، زندگی و امیدآفرینی، فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای شهرستان مشکین‌شهر منتشر شد.
در فراخوان این دوره از جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشکین‌شهر، آمده است:

اهداف:
 تقویت و اعتلای هنر نمایش در منطقه، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و رونق اجرای عمومی تئاتر               
محورها و موضوعات مورد تأکید جشنواره:
1- تئاتر ؛ کاهش  آسیب‌های اجتماعی و احیای فریضه امر به معروف و نهی  از منکر
2- تئاتر؛  ترویج صلح و نوع‌دوستی
3- تئاتر ؛ احترام به قراردادهای اجتماعی
4- تئاتر ؛ سبک زندگی اسلامی و ایرانی
5- تئاتر ؛ تقویت عرق و هویت ملی
6- تئاتر ؛ اقتصاد، فرهنگ و توریسم
7- تئاتر ؛ گسترش حس همزیستی مسالمت‌آمیز در میان اقوام
8- تئاتر ؛ آیین‌های بومی محلی و موضوعات آزاد
9-تئاتر ؛ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت
10-تئاتر ؛ شعار سال (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی)
11- تئاتر ؛ ارزش‌های دینی و اسلامی
12-تئاتر ؛ تقویت بنیان خانواده
شرایط شرکت جشنواره:
1- هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشکین‌شهر میان گروه‌های نمایشی شهرستان‌های مشکین‌شهر، سرعین، نیر و نمین صرفاً در بخش صحنه‌ای  به‌صورت رقابتی برگزار می‌گردد.
2- آثار نمایشی که در جشنواره‌های متعدد حضورداشته‌اند، حق شرکت در این جشنواره را نخواهند داشت.
3- نمایش‌هایی که در بازه زمانی  بعد از ششمین جشنواره تا آغاز این جشنواره تولیدشده و به اجرای عمومی درآمده‌اند، حق شرکت در این جشنواره را خواهند داشت.
4- در صورت ادامه شرایط محدودیت کرونایی، گروه‌های متقاضی حضور در جشنواره، ملزم و متعهد به اجرای عمومی در شرایط عادی و بدون محدودیت کرونایی هستند.
5- ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره تئاتر 1401 شهرستان از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.
6-متقاضیان حضور در جشنواره ضروری است فایل پی‌دی‌اف متن نمایشنامه را به همراه مختصری از مشخصات و بیوگرافی کارگردان را به واتساپ شماره 09148215085 سرکار خانم قهاری(کارشناس هنری) و همچنین سه نسخه پرینت شده از متن نمایشنامه را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشکین‌شهر جهت بازخوانی متون نمایشی ارسال نمایند؛ بدیهی است هرگونه تغییرات احتمالی در زمان‌بندی و بازه زمانی معیّن یا تمدید ارسال متون از طریق دبیرخانه جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.
7-شرط حضور در جشنواره، تقاضای اجرای عمومی توسط گروه‌های متقاضی است و مرحله بازخوانی نمایشنامه‌ها و بازبینی برای اجرای عمومی توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان انجام خواهد شد و بازبینی نهایی برای حضور در جشنواره از بین آثاری که مجوز اجرای عمومی دارند، توسط هیئت انتخاب جشنواره انجام خواهد یافت.
8-  نتایج بازخوانی متون نمایشی و زمان بازبینی آثار نمایشی طبق زمان‌بندی انجام‌گرفته از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.
9-نمایشنامه‌هایی که درباره زمانی اعلام‌شده در شهرستان‌های مشکین‌شهر، سرعین، نیر و نمین مجوز بازخوانی و بازبینی آنان از طرف شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان و شهرستان صادرشده است، نیاز به ارسال مجدد به دبیرخانه جشنواره نیست.
10- متون و طرح‌های اقتباسی مشروط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و نوع اقتباس می‌توانند در  این جشنواره حضور یابند.
11- ستاد برگزاری جشنواره، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال ساخت‌وساز دکور، لباس و چاپ آثارتبلیغی نمایش ها  و سیستم صوتی نخواهد داشت.
12- هیچ یک از اعضای هیات های انتخاب و همچنین داوران، دبیر و مدیر اجرایی جشنواره نباید به عنوان کارگردان متقاضی حضور در جشنواره باشند.
13- به تشخیص هیات داوران، مقام های اول، دوم و سوم در هر رشته و گرایش انتخاب و لوح یادمان و جوایز و تندیس جشنواره به ایشان اعطا خواهد شد.
14- گروه‌های راه یافته به جشنواره مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در حین انجام تمرینات و همچنین در طول بازه زمانی برگزاری جشنواره خواهند بود.
15-آثار بخش رقابتی جشنواره، صرفا ً مختص آثار نمایشی تولیدشده شهرستان که اجرای عمومی آن به انجام رسیده، خواهد بود
16- شیوه ارائه آثار نمایشی توسط کارگردان به دبیرخانه جهت شرکت در جشنواره جهت داروی به دو صورت می‌باشد 1-  ارائه فیلم  2- مشاهده حضوری با حضور هیئت انتخاب.
17-تمامی آثار نمایشی که به اجرای عمومی در آمده است علاوه بر شرکت در جشنواره تئاتر شهرستان، می‌توانند در جشنواره تئاتر استانی و بر اساس ضوابط و شرایط فراخوان  تئاتر استانی در جشنواره شرکت کنند.
18-حفظ حقوق معنوی نویسنده یا مترجم در کلیه اقلام تبلیغاتی نمایش الزامی است.
19-اولویت حمایت از نمایش های است که به موضوع آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد – طلاق – خودکشی و ...) پرداخت شود.
برنامه‌های جانبی جشنواره:
الف: کارگاه های آموزشی در زمینه‌های نویسندگی، کارگردانی و بازیگری با حضور اساتید مجرّب و متخصّص به صلاح دید شورای سیاست گذاری جشنواره برگزار خواهد شد...
ب: نمایش برگزیده هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشکین‌شهر به عنوان اثر برگزیده جهت حضور در سی امین جشنواره تئاتر استان اردبیل به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان اردبیل معرفی خواهد شد.
تقویم برگزاری جشنواره:
الف: متقاضیان شرکت در  جشنواره می‌توانند طبق شرایط مندرج در فرا خوان، متون نمایشی  خود را از تاریخ 15/2/1401 لغایت 30/3/ 1401 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
ب: اعلام نتایج بازخوانی متون نمایشی 15/4/1401
د: بازبینی آثار نمایشی منتخب جشنواره 20/6/1401 لغایت 30/6/1401
ه: زمان برگزاری جشنواره قبل از برگزاری جشنواره تئاتر استان اردبیل نیمه دوم (27-29 مهرماه) خواهد بود.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشکین‌شهر «دبیرخانه ششمین جشنواره  منطقه‌ای تئاتر مشگین شهر»
تلفن: 04532523500 -04532540527
موسسه فرهنگی وهنری یاشیل یاز افق آذربایجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشکین‌شهر




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران