در حال بارگذاری ...
با محوریت آسیب‌های اجتماعی:

فراخوان جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان منتشر شد

فراخوان بیت و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان با تاکید بر نقش تئاتر در کاهش آسیب‌های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان باهدف  کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی با بهره‌گیری از زبان نافذ نمایش، امیدآفرینی و ایجاد نشاط معنوی، تشویق و ترغیب هـنرمندان، کشف استعـدادهای نو و ایجاد بستری برای ارائه ایده‌های خلاق با رویکرد اجرای عمومی تئاتر برای همه در شهرستان مرزی پارس‌آباد برگزار می‌شود. در فراخوان این جشنواره آمده است:

بهره‌مندی از قالب‌های هنری برای ماندگار نمودن ایده‌ها و اندیشه‌ها و از طرفی نظر به تأثیرگذاری هنرهای نمایشی در جهت اشاعه هنرهای اسلامی، آیینی، سنتی و دینی، بیست و یکمین  دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان باهدف  کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی با بهره‌گیری از زبان نافذ نمایش،  امیدآفرینی و ایجاد نشاط معنوی،تشویق و ترغیب  هـنرمندان، کشف استعـدادهای نو و ایجاد بستری برای ارائه ایده‌های خلاق با رویکرد اجرای عمومی تئاتر برای همه در شهرستان  مرزی پارس‌آباد برگزار می‌شود.

 

مقررات و ضوابط:

این جشنواره در شهر پارس‌آباد مغان و با شرکت گروه‌های نمایشی شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد، انگوت و گرمی برگزار خواهد شد.

با توجه به تأکید این جـشنواره بر اجرای عـمومی و با توجه به اینکه یکی از شروط شرکت در جشنواره تئاتر استانی، اجرای عمومی است و گروه منتخب این جشنواره هم در جشنواره استانی حضور خواهد یافت، گروه‌های راه‌یافته موظف‌اند قبل از برگزاری جشنواره و بر اساس برنامه دبیرخانه اجرا‌های خود را انجام دهند.

گروه‌ها در مراحل آماده‌سازی و تولید نمایش از حمایت مشاوره‌ای کارشناسان تئاتر ستاد برگزاری جشنواره بهره‌مند خواهند شد.

برابر نظر شورای سیاست‌گذاری و شیوه‌نامه برگزاری جشنواره در شهرستان‌ها، نمایش برگزیده این جشنواره به جشنواره تئاتر استانی اردبیل راه خواهد یافت.

نمایش‌های متقاضی برای حضور در این رویداد تئاتری، یا باید صرفاً برای این جشنواره تولیدشده و یا ظرف دو سال اخیر توسط همان گروه در‌ جـشنواره‌های استانی شرکت نکرده باشد.

این جشنواره به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و در صورت شیوع دوباره ویروس کرونا و دستور ستاد پیشگیری، برای اجرای جشنواره دو روش اتخاذ خواهد شد:

- برگزاری جشنواره با حضور تماشاگران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی.

- اجرای اختصاصی  نمایش‌ها برای داوران جشنواره انجام و پخش آن به‌صورت آنلاین از طریق صفحات مجازی.

-بازبینی نمایش‌های برگزیده به‌صورت حضوری خواهد بود.

 

محورها و موضوع  فراخوان:

آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، شعار سال (تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین)، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی، دفاع مقدس و مقاومت،استحکام بنیان خانواده، ایجاد شور و نشاط معنوی و امیدآفرینی و دیگر موضوعات آزاد

اولویت با آثار نویسندگان بومی و محلی است.

آخرین‌مهلت ارسال متون نمایشی برای شرکت در جشنواره: 25 خرداد 1401

زمان اعلام نتایج بازخوانی : 30 خرداد 1401

بازبینی و اعلام نمایش‌ها:  دهه سوم شهریور 1401

زمان برگزاری جشنواره: 15-17مهرماه 1401

 

مدارک مورد نیاز:

متن نمایش‌نامه در سه نسخه با درخواست کتبی کارگردان یا سرپرست گروه(ویژه گروه‌های دارای پروانه)

مجوز کتبی نویسنده

یک ‌قطعه عکس از کارگردان به ‌همراه رزومه هنری(به‌صورت فایل)

 

جوایز و هدایا:

 از سوی ستاد برگزاری جشنواره به گروه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی، کمک‌هزینه تعلق خواهد گرفت. با توجه به تأکید این جشنواره بر اجرای عمومی، گروه‌ها تا سقف 5 اجرا متعهد خواهند شد. زمان و محل اجراهای نمایش‌های پذیرفته‌شده بر اساس جدول زمان‌بندی دبیرخانه خواهد بود.

با اعطای لوح و هدایای نقدی در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه،  طراحی لباس، طراحی نور، طراحی پوستر و بروشور و موسیقی، در مراسم اختتامیه جشنواره و بر اساس آرای هیئت‌داوران، از برگزیدگان جشنواره تجلیل خواهد شد.

آدرس دبیرخانه: شهرستان پارس‌آباد- فلکه سپاه- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان

شماره تماس: 32723633

موسسه فرهنگی و هنری فریاد کیمیای هنر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران