در حال بارگذاری ...
استقبال هنرمندان از آخرین نمایش زنده‌یاد جعفر والی

جاری شدن زمزمه امید در گوش‌های سالم

سومین اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در روز جمعه ۲۰ خردادماه نیز میزبان تعدادی از هنرمندان سینما و تئاتر کشور بود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» که با بازی دو هنرمند شناخته‌شده تئاتر ایرج راد و سعید امیرسلیمانی اجرای خود را در سالن شهرزاد شروع کرده در اجرای روز جمعه خود با استقبال پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون مواجه بود.

فرزانه نشاط‌خواه بازیگر تئاتر و سینمای کشور در یادداشت کوتاهی که پس از دیدن نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» نوشت این نمایش را زمزمه امید خواند.

در متن یادداشت این هنرمند شناخته‌شده تئاتر آمده است:

«زمزمه امید

در گوش سالمم زمزمه کن

پیشینه تئاتر ما از کاربلدی و توانایی چنین پیشکسوتانی شکل گرفت.

تنها دو بازیگر روی صحنه، با ساده ترین دکور و لباس و موسیقی و نور، سوژه همان درد تکراری پیری و تنها ماندن است و مرور سال‌ها.

دو بازیگر به قدری زیبا و چشم نواز و البته هوشیارانه شما را با خود همراه می‌کنند که هر لحظه در انتظار وقوع رویدادی تازه چشم به راه می‌مانید. دست آخر در نهایت ناامیدی‌ ما، مرگ را به شوخی می‌گیرند. امید می‌دهند که فردا می‌آییم. در کویی دیگر با قصه‌ای تازه سرتان را گرم می‌کنیم. منتظر ما بمانید. ما هستیم.»

منصور خلج نویسنده و کارگردان تئاتر نیز درباره این نمایش گفت: «این کار به معنی تمام کلمه تئاتر بود و خودشان هم می‌دانستند که دارند یک تئاتر درست اجرا می‌کنند. کار خوبی بود.»

شهره سلطانی بازیگر سینما و تئاتر ایران نیز با دعوت از تمامی هنر دوستان و مخاطبان تئاتر گفت: «باید هنر این دوستان را که کوله‌باری از تجربه هستند، ببینید. درخشان و عالی و پرقدرت روی صحنه بازی می‌کنند. تئاتر ارزشمندی است که هم به یاد استاد جعفر والی روی صحنه می‌رود و هم دو هنرمند از نسل تئاتر واقعی ایران در آن حضور دارند.»

کمند امیرسلیمانی نیز با ابراز خوشحالی از این‌که پدرش بعد از مدت ها روی صحنه است، گفت: «به نسل جوان تئاتر پیشنهاد می‌دهم که این نمایش را حتما ببینند. نمایشی آموزنده برای جوان‌‌ترهاست چرا که می‌توانند با شیوه و نگاه نسل قبل تئاتر از نزدیک آشنا شوند.»

اصغر همت نیز با دعوت از همه علاقه‌مندان به تئاتر برای دیدن این نمایش گفت: «نمایش خوبی بود. دیدن این نمایش برای زمان ما یک غنیمت است.»

سومین اجرای این نمایش در روز جمعه 20 خرداد میزبان تعدادی دیگر از هنرمندان سینما و تئاتر کشور همچون رامین ناصر نصیر، فرهاد بشارتی، احمد و محمد درویشعلی‌پور و رسول نجفیان بود.

«نمایش در گوش سالمم زمزمه کن» ساعت 20.30 هر روز غیر از شنبه‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از طریق سایت تیوال خریداری کنند.




مطالب مرتبط

آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود
آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود

ایرج راد در آیین نکوداشت هنرمند فقید جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت زنده‌یاد والی در تمام زمینه‌ها عاشق تئاتر بود و همه نیز او را دوست داشتند. او فعالیت‌های زیادی را به انجام رساند و خصوصیات بسیار خاصی داشت که ازجمله آن‌ها ریزبینی، دقت، ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

نظرات کاربران