در حال بارگذاری ...
همراه با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

سعید باغبانی: زندگی کودکان کار در نمایش «نان‌آوران» روایت می‌شود

نویسنده و کارگردان نمایش «نان‌آوران» بابیان اینکه موضوع این نمایش کودکان کار است، افزود: این کودکان که ساده از کنارشان رد می‌شویم، نان‌آوران کوچک خانواده هستند و مجبورند هزینه زندگی اعضای خانواده خود را تأمین کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، سعید باغبانی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند کمک به کودکان کار اشتباه است، اظهار کرد: پیام اصلی نمایش «نان‌آوران» این است که از کودکان کار خرید کنیم.

وی بابیان اینکه این نمایش در بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره حضور دارد، تصریح کرد: دو نوع نمایش خیابانی داریم؛ یک نوع نمایش در خیابان و نوع دیگر نمایش خیابانی است که نمایش «نان آوران» از نوع نمایش خیابانی است.

باغبانی با اشاره به اینکه این نمایش باید تنها در خیابان اجرا شود و اگر بستر اجرای آن در محیط باز نباشد قواعد، اصول و تکنیک آن به هم می‌ریزد، گفت: در نمایش «نان آوران» بچه‌های 6 تا 13 ساله بازی می‌کنند و باوجوداینکه هیچ‌گونه سابقه بازیگری ندارند؛ اما استعداد فراوانی دارند.

این کارگردان بابیان اینکه همدان پتانسیل بسیار خوبی برای پرورش هنرمند در تمام رشته‌های هنری دارد، عنوان کرد: نمایش «نان آوران» سعی می‌کند با شروع و شکل اجرایی مخاطب را غافلگیر کند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان کار با تمام گرفتاری و بدون توقع برای خانواده خود عاشقانه کار می‌کنند و در سنین پایین به‌اجبار اسیر کار شده‌اند.

باغبانی بابیان اینکه بدون شک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تأثیر بسزایی در ارتقای تئاتر همدان داشته است، اظهار کرد: این جشنواره باعث رشد علمی هنرمندان تئاتر همدان شده است.

این کارگردان بابیان اینکه جشنواره به بهترین شکل ممکن در همدان برگزار می‌شود و تنها ایرادات جزئی دارد، ادامه داد: دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره باید این ایرادات را رفع کنند تا جشنواره به معنای واقعی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی در پایان به معرفی عوامل نمایش پرداخت و گفت: یوسف بهراملو، شادی شوندی، امیرعلی بهادری، امیر سام کرمی، مهرسا سادات مدیحی، ملیکا احمدی، سعید خاکپو، الینا محمدی مرزبان، محمد متین شریفی، حسین طاهری، مهدی حسینی، محمدیاسین زمانی، احسان مرادی، آنوشا شجاعی و یگانه زنگنه بازیگران نمایش هستند.

باغبانی ادامه داد: ایده نمایش از احمدرضا جلیلوند؛ تنظیم موسیقی سعید باغبانی و مرتضی بختیاری؛ دستیار کارگردان شیما شادمانی و فریبا جعفری؛ تهیه‌کننده مریم جهان‌آرا؛ مدیران صحنه سپهر غفاری و شهرام نادری و گریم بر عهده قاسم بهراملو است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان باهدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در کهن‌شهر همدان در حال برگزاری است.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران