در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با بازیگر نمایش «بی چرا زندگان»

یلدا عباسی: بازی در نقش یک خبرنگار روان‌پریش، چالش‌برانگیز بود

یلدا عباسی با اشاره به نقش چالش‌برانگیزی که در «بی چرا زندگان» برعهده دارد، تاکید کرد در این اثر نمایشی به تاثیر کلام و انرژی کلمات در زندگی افراد پرداخته شده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری مهر، یلدا عباسی، بازیگر نمایش «بی چرا زندگان» که این روزها به کارگردانی الهام شعبانی در تالار قشقاییِ تئاتر شهر روی صحنه است درباره حضورش در این اثر نمایشی گفت: «در نمایش «بی چرا زندگان» در نقش رزیتا فلاحی، خبرنگاری که بعد از یک حادثه در بیمارستان روانی بستری شده است، بازی می‌کنم که دچار بیماری زبان‌پریشی و صدابیزاری است.»

وی درباره اینکه برای بازی در نقش فردی با اختلالات روانی چه تحقیقات و تمرین‌هایی لازم بود، توضیح داد: «درباره این موضوع تحقیقات زیادی انجام دادم، البته لیلی عاج هم که نویسنده «بی چرا زندگان» است نیز درباره یک خبرنگار اطلاعاتی داشت که بسیار شبیه به این کاراکتر بود.»

عباسی ادامه داد: «بخشی از آنچه در این اثر نشان داده می‌شود، مربوط به اتفاقی است که در دنیای واقعی برای خبرنگار روی داده است البته مواردی هم به نمایش اضافه شد که از جمله آن زبان‌پریشی و صدابیزاری خبرنگار است. در حقیقت کاراکتر این اثر بعد از حادثه پرت شدن به پایین، دچار ضربه مغزی می‌شود که اختلالاتی برایش به همراه دارد.»

بازیگر نمایش «کمیته نان» افزود: «در این اثر نشان داده می‌شود که تمام دنیای خبرنگاری و حوادث نویسی که با تحقیقات همراه است، چقدر می‌تواند در زندگی شخصی کاراکتر نمایش چالش ایجاد کند. بیشتر از هر چیز در تولید این اثر به تاثیر انرژی کلمات در زندگی افراد توجه شده است. در «بی چرا زندگان» به اینکه چه چیزی را در چه زمانی می‌گوییم و اینکه چقدر می‌توانیم با کلمات در زندگی افراد تاثیرگذار باشیم، پرداخته شده است.»

«بی چرا زندگان» به تاثیر کلمات در زندگی می‌پردازد/ یک بازی پرچالش

عباسی درباره ویژگی‌ها و جذابیت‌های این نقش توضیح داد: «بازی در این نقش برایم بسیار جذاب بود چراکه تاکنون مشابه آن را بازی نکرده بودم. این نقش از روز اول پیشنهاد برایم بسیار سخت، پرچالش و در عین حال جذاب بود چراکه در دیالوگ گفتن و بیان کاراکتر، هم سختی‌ها و هم جذابیت‌هایی به همراه داشت.»

اجرای «بی چرا زندگان» تا ۲۰ تیر در مجموعه تئاتر شهر ادامه دارد و هر شب ساعت ۲۰ در سالن قشقایی میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث ‌میرامینی، توماج ‌دانش ‌بهزادی، آیه ‌کیان‌پور، حمیدرضا محمدی و سمیه ‌برجی، بازیگران این اثر نمایشی هستند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده
در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده

الهه پورجمشید، طراح و کارگردان نمایش «تله و زیون» می‌گوید بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده به‌عنوان هدف و نگاه اولیه متن، موضوعی نیست که تکراری شود و یا تنها مختص به یک محدوده جغرافیایی باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران