در حال بارگذاری ...
درخشش بازیگر سریال «چیزهای عجیب» در تئاتر

احساس جنون در دنیایی بی‌رحم

بازی درخشان دیوید هاربر بازیگر سریال «چیزهای عجیب» بر صحنه تئاتر وست‌اند لندن تحسین منتقدان را برانگیخت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «دیوانه‌خانه» نوشته ترزا ربک از حدود یک هفته پیش در تئاتر وست‌اند لندن شروع شده و دیوید هاربر بازیگر سریال پرطرفدار «چیزهای عجیب» در این نمایش کنار بیل پُلمن روی صحنه رفته است.

«باشکوه» و «شایان تقلید» برخی از واژه‌هایی است که منتقدان پس از دیدن نمایش برای توصیف بازی دیوید هاربر در این نمایش استفاده کرده‌اند.

هاربر که بسیاری از تجربیات شخصی‌اش درباره روبه‌رو شدن با مشکلات روانی را با نویسنده نمایشنامه در میان گذاشته، به بی‌بی‌سی می‌گوید: «من با آنچه مردم بیماری روانی می‌پندارند، آشنا هستم. گاهی گروهی از مردم شما را دیوانه می‌خوانند چون زندگی را به‌گونه‌ای خاص می‌بینید. البته جزئیات ماجرا درباره من نیست اما قطعاً این ایده را که فردی در دنیایی بی‌رحم احساس دیوانگی کند، در جوانی تجربه کرده‌ام.»

بازیگر «چیزهای عجیب‌تر» در نمایش «دیوانه‌خانه» نقش شخصیتی به نام مایکل را بازی می‌کند. مایکل از پدر بیمار و بداخلاقش پرستاری می‌کند و هم‌زمان در تلاش است تا سلامت روانش را حین کشمکش با دیگر فرزندان بر سر میراث از دست ندهد. خواهرش در تلاش است دوباره او را راهی تیمارستان کند.

هاربر درباره تجربه‌اش هنگام بازی این نمایش می‌گوید: «گاهی به تماشاگران که نگاه می‌کنم، برخی را می‌بینم که گریه می‌کنند و برخی می‌خندند. این از آن دست نمایش‌هایی است که دزدانه در وجود شما رخنه می‌کند و شما را به روبه‌رویی با مسائلی چون مرگ بیماری روانی و درد جاری در همه‌چیز می‌کشد اما به شیوه‌ای بامزه و سرگرم‌کننده این کار را انجام می‌دهد.»

درحالی‌که بازی بازیگران در نمایش چشم منتقدان را خیره کرده است، دیدگاه منتقدان درباره کلیت اثر بالا و پایین دارد. منتقدان گاردین و ایندیپندنت هر دو پس از دیدن نمایش بازی هاربر را ستوده‌اند اما به نمایش از پنج ستاره فقط سه ستاره داده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران