در حال بارگذاری ...
در پیام دبیر تئاتر صاحبدلان عنوان شد:

«صاحبدلان» در تربیت و ارتقای فرهنگی جامعه امروز اثرگذار است

محمود فرهنگ، دبیر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در آستانه آغاز این جشنواره پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان، طی پیامی همه هنرمندان را صاحب‌خانه این رویداد هنری دانست و برای اهالی تئاتر پیامی نوشت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

«سرزمین وسیع و گسترده ایران اسلامی دارای تمدن و فرهنگی است که میان شش کشور سرآمد است. امروز چهار دهه از طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران اسلامی سپری می‌شود و در این سیر زمان هزاران رویداد هنری به وقوع پیوسته که بلوغ فرهنگی، تربیتی، دینی و ایرانی را ارتقاع بخشیده است و با زبان دیگری با مخاطب خود از سر گفت‌وگو برآمده‌ است.

هنر نمایش در تمام عرصه‌ها تلاش دارد تا بتواند پیامی را با ابعادی نو با همسایگی هنرهای دیگر به مخاطب عرضه کند، او را تشویق کند از دریچه‌ای نو به جهان هستی بنگرد، ازاین‌رو این منبع نور هستی، امید و زندگی که سرچشمه‌ای در قرآن دارد و انسان‌هایی که احسن‌الخالقین بوده‌اند با دست داشتن خورشیدی نورانی برای متعالی کردن زندگی انسان فرستاده‌ شده‌اند.

اگر هنرمند امروز بتواند خود را به این سرچشمه امید و هستی و خوشبختی برساند و جرعه‌ای از آن را در قالب هنر نمایش به مخاطب نشان دهد، می‌تواند به پیغام‌آوران حضرت دوست پیام دهد که ما در مسیر ساختن انسان‌ها عصر امروز با شما همراهیم، اگرچه این سرچشمه همیشه زلال، زنده و جوشان بوده و هست، ولی شاید ما نتوانسته‌ایم خود را به این اقیانوس برسانیم. «صاحبدلان» در تعالی هنر نمایش با اتکا به گنجینه هنر ایرانی نمایش آیینی مذهبی، ادبیات، نمایشی، نمایش‌های میدانی و خیابانی، شبیه‌خوانی می‌تواند در تربیت و ارتقای فرهنگی جامعه امروز اثرگذار باشد.

امروز جشنواره «صاحبدلان» در حال ورود به دهه تلاش جدی خود است و آرزو دارد که هنرمندان کشور با امیدی وافر و تلاشی بزرگ بتوانند در تمامی عرصه‌های هنر نمایش نقش‌آفرین شوند و تولید این هنر صدیق و شریف برای کشورهای اسلامی با دریافت تجربه‌های جهان اسلام مفید واقع شود.

در این رویداد همه صاحب‌خانه هستند و کسی از هنرمندان مهمان نیست بلکه این عرصه متعلق به همه هنرمندان تئاتر کشور در تمام زمینه‌هاست و آرزوی صاحبدلان زمانی که چراغ تئاتر مثل ستاره‌های آسمانی همیشه پرفروغ باشد، برآورده می‌شود و از این ‌روشنی، امید و زندگی تراوش می‌کند. همان‌گونه که پیر مرادمان می‌فرماید، مفاهیم حقیقی اسلام را با زبان تئاتر بیان کنید. ما هم خدمت ایشان عرض می‌کنیم لبیک به پیغام شما می‌گوییم آقاجان. والسلام»




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با پیشکسوت تئاتر و نمایش خیابانی

محمود فرهنگ: از ظرفیت جشنواره‌های منطقه‌ای، برای آموزش بهره ببریم
گفت‌و‌گو با پیشکسوت تئاتر و نمایش خیابانی

محمود فرهنگ: از ظرفیت جشنواره‌های منطقه‌ای، برای آموزش بهره ببریم

محمود فرهنگ، هنرمند پیشکسوت نمایش خیابانی و داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس (شیراز)، براین باور است که باید از ظرفیت چنین رویدادهایی برای آموزش و ارتقای کیفی آثار هنرمندان شهرستان‌های سراسر کشور بهره برد.

|

نظرات کاربران