در حال بارگذاری ...
مادر اژدهایان ستاره شاهکار چخوف شد

بازی امیلیا کلارک در «مرغ دریایی»

امیلیا کلارک، مادر اژدهایان در سریال «بازی تاج و تخت» ستاره اقتباسی جدید از نمایشنامه «مرغ دریایی» بر صحنه تئاتر هارولد پینتر لندن شده است.

به گزارش ایران تئاتر، این نمایش به کارگردانی جیمی لوید نخستین تجربه بازیگری امیلیا کلارک در وست‌اند لندن است. نمایشنامه این اثر را آنیا ریس با اقتباس از «مرغ دریایی» از آنتوان چخوف نوشته است.

ایندیرا وارما دیگر بازیگر سریال «بازی تاج و تخت‌» هم در این نمایش روی صحنه رفته است. کلارک و وارما بازی‌های قابل‌قبولی ارائه کرده‌اند که مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

ورایتی با تحسین کلارک نوشته است: «کلارک برخلاف بسیاری بازیگران باتجربه‌تر در عرصه تئاتر به دام نمایش دادن رنج و درماندگی شخصیت نمی‌افتد.»

در نقدهایی که برای این نمایش نوشته شده، برخی اجراهای نخست را ناموفق دیده‌اند که حضور ستاره مشهوری چون کلارک نیز نتوانسته نجاتش دهد.

ایندیپندنت که از پنج ستاره فقط دو امتیاز به نمایش داده است، می‌نویسد: «همه درباره حضور امیلیا کلارک بر صحنه وست‌اند صحبت می‌کنند، برخی نمایش را پسندیده‌اند و برخی از دیدنش ناخرسندند. ما در این میان به طیف ناخرسند نزدیک‌تریم.» این نشریه در ادامه نقد خود با ستایش از بازی ایندیرا وارما، نمایش را کند و خسته‌کننده توصیف کرده است.

تایمز درباره نمایش نوشته است: «بی‌شک بسیاری از تماشاگران برای دیدن شاهکار چخوف نیامده‌اند، آن‌ها آمده‌اند که مادر اژدهایان را روی صحنه ببینند.»

تام ریس هریس، دنیل مونک و سوفی وو دیگر بازیگران این نمایش هستند که قرار است ۱۱ هفته در تئاتر هارولد پینتر لندن اجرا داشته باشد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند

آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاه‌های آموزشیِ چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های ارمنستان، از آشنایی‌اش با هنرهای نمایشی کشورمان گفت که از دید او بسیار متنوع هستند.

|

نظرات کاربران