در حال بارگذاری ...
در صحن مسجدجامع خرمشهر

بخش خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد آغاز شد

با اجرای نمایش «فشنگ کَشکی» در صحن مسجد جامع خرمشهر، بخش خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایران تئاتر، بخش خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با 26 اجرا توسط 9 گروه نمایشی منتخب در شهرهای اسلام‌آباد غرب، اصفهان، خرمشهر، زاهدان، کرمان، بروجرد و شاهین شهر برگزار می‌شود.

آثار این بخش از جشنواره به‌دلیل شرایط کرونا و نظر به گستردگی اجراها، علاوه بر شهر میزبان (اسلام آبادغرب)، در شهرهای مهمان نیز اجرا می‌شوند و هم‌زمان به‌صورت زنده برای مخاطبین خود در فصای مجازی پخش می‌شوند.

شب گذشته، بخش خیابانی جشنواره مرصاد با اجرای نمایش «فشنگ کَشکی» نوشته آمنه پورحسینی و کارگردانی پژمان مهراب پور از شهرستان خرمشهر آغاز شد.

این نمایش، ساعت 19:30 چهارشنبه 29 تیر 1401 در صحن مسجد جامع خرمشهر اجرا شد. همچنین اجرای دوم نمایش «فشنگ کَشکی» ساعت 20:30 در پارک حجاب خرمشهر، مقابل چشم تماشاگران قرار گرفت.

در خلاصه داستان نمایش «فشنگ کشکی» آمده است: «زنی بنام قشنگ بعد از جنگ تحمیلی به شهرش باز می گردد تا خانه خراب شده‌اش را از نو بسازد، اما از طرف سازمان نوسازی به او اجازه ساخت نمی‌دهند؛ زیرا خانه‌اش در طرح ساخت بزرگراه قرار دارد. زن خاطرات سوختن دخترش در روز بمباران هوایی خرمشهر در خانه‌اش را با خود همراه دارد و به هیچ عنوان حاضر نمی‌شود از خانه و خاطراتش دل بکند و با مسؤلان شهرداری سر این قضیه می‌جنگد»...

بخش خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد از 29 تیر لغایت 5 مرداد به دبیری سعید نوروزی درحال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران