در حال بارگذاری ...
در عمارت سیمرغ

نمایش «ترس از باران» به سه روز پایانی اجرای خود رسید

نمایش «ترس از باران» به نویسندگی دکتر مسعود دلخواه و کارگردانی و دراماتورژی طلایه زهره­‌وندی از هفدهم تیر تا ششم مرداد در عمارت سیمرغ به سه روز پایانی اجرای خود رسیده است.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «ترس از باران» به نویسندگی دکتر مسعود دلخواه و کارگردانی و دراماتورژی طلایه زهره­‌وندی یک استیتمنت-تئاتر با زیرمایه‌ی روانشناسی است که از هفدهم تیرماه سال جاری در عمارت سیمرغ روی صحنه بوده، به سه روز پایانی اجرای خود رسیده است.

نمایش «ترس از باران» حکایت این روزهای بسیاری از جوانان جامعه ما است که با مشکلاتی در حیطه روابط و درگیری‌هایی با اعتیاد در هر نوعش مواجه هستند این نمایش با تأکید بر عنصر تکرار به مقوله اعتیاد، افسردگی، تأثیر رسانه بر روابط و عدم درک متقابل طرفین با تلاش برای داشتن نگاهی ابزورد می‌پردازد.

طلایه زهره‌­وندی کارگردان این نمایش اجرای «ترس از باران» را بیشتر یک برش تصویری با رویکرد روانشناسی می‌داند که ابتدا سعی در ارائه‌ مانیفستی ندارد بلکه برشی از واقعیت بدون قضاوت است. متأسفانه با توجه به آنکه این روزها هنر بسیار پرهزینه و کم‌درآمد است، هدف از این تئاتر معرفی هنرمندانی بود که با توجه به استعدادها و توانایی‌های بسیار بالا‌تر از سطح موجود در جامعه به دلایل اقتصادی مهجور مانده‌اند. با توجه به استقبال بسیار کم این هفته هفته‌ پایانی اجرای نمایش «ترس از باران» خواهد بود.

آثاری چون «جنون ساعت 4.48 دقیقه»، «آنسان انسان»، «بر بالای پله‌ی چهلم»، «خزان سرای آشر» و... از دیگر آثار طلایه زهره‌وندی می‌باشند. این کارگردان این روزها نیز علاوه بر تدوین فیلم‌های کوتاه و چاپ کتاب‌هایش در تدارک آثار آینده خود با نام‌های «لطفاً پرده‌ها را کنار بزنید» و «من شیزوفرنم اینجام نارنیاس! » است.

در نمایش «ترس از باران»، آیلار امیری، سپیده خائیز و صدف خائیز و محسن زارعی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارت‌اند از طراح نور و صحنه و گریم و لباس: طلایه زهره­‌وندی، دستیار کارگردان: کیهان مرتضوی، مجری نور و صدا و دکور: مریم جمشیدنژاد، طراحی انیمیشن و گرافیک: امیرصدرا اعتصام، ساخت تیزر: محسن عطار و امیرصدرا اعتصام، منشی صحنه: ساحل رستمی، نمایش «ترس از باران»، از روز 17 تیرماه تا روز 6 مردادماه هر روز ساعت 18 در عمارت سیمرغ واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران