در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگو با ایران‌ تئاتر مطرح شد

میکاییل شهرستانی: تئاتر برای تلویزیون بی‌اهمیت است

میکاییل شهرستانی، بازیگر و کارگردان، پدیده فرهنگی تئاتر را برای تلویزیون بی‌اهمیت دانست و ساخت سریال‌‎های بی‌بنیان، بی‌هویت و تکراری را بی‌‌احترامی محض به مخاطب عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر، میکاییل شهرستانی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، این روزها، در حالا آماده‌سازی نمایش «باغ آلبالو» چخوف است که از ششم مهرماه در تماشاخانه دا (مهرگان سابق) روی صحنه خواهد رفت. 

او درباره این کار توضیح داد: «نمایش «باغ آلبالو» به صورت کارگاهی و طی کلاس‌های آموزشی هنرجویان با عملکردی کاملا حرفه‌ای در حال تمرین است. این نمایش نتیجه یکسال آموزش است که نتیجه‌اش روی صحنه خواهد رفت و امیدوارم نتیجه خوب و مثبتی داشته باشد.»

این هنرمند ادامه داد: دو نمایش «شاعر» و «پیش از ناشتایی» از جمله آخرین کارهایی بود که با هنرجویان تئاتر روی صحنه بردم و پیش از آن‌ها نیز «لبخند باشکوه آقای گیل» در تالار سنگلج اجرا شد.»

میکاییل شهرستانی از اقدام به مراحل پیش‌تولید نمایش دیگری خبر داد و گفت: «اگر شرایط اجرا مهیا شود کار دیگری را نیز در سطح غیر هنرجویی در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهم برد و به احتمال بسیار زیاد در آن به ایفای نقش خواهم پرداخت.»

او درباره همکاری با رادیو توضیح داد: «سه سال است که به دلایل بی‌شمار از جمله سیاست‌گذاری‌های نادرستی که مدیران رادیو داشته و همچنان دارند، فعالیت رادیویی انجام نمی‌دهم. متاسفانه شرایط رادیو باب سلیقه من نیست و تا این شرایط تغییر نکند، گمان نکنم امثال من تمایلی به همکاری با این رسانه داشته باشیم.»

میکاییل شهرستانی گفت: «در حال حاضر آموزشگاه، تدریس و آماده‌سازی هنرجویان برای اجرا اولویت و دغدغه اصلی من است.» 

او درباره تولید نشدن تله‌تئاتر در تلویزیون نیز افزود: «متاسفانه فکر نمی‌کنم برای تلویزیون پدیده فرهنگی مثل تئاتر مهم باشد. تلویزیون، ترجیح می‌دهد سریال‌هایی بی‌بنیان، بی‌هویت و تکراری با سوژه‌های دم‌دستی تولید کند که بی‌احترامی محض به مخاطب است؛ سریال‌های آنتن‌پرکن که جز سخیف کردن و تنزل دادن سلیقه مخاطبان هیچ نتیجه دیگری ندارد.»

میکاییل شهرستانی در پایان گفت: «سال گذشته، بازی در چند سریال تلویزیونی پیشنهاد شد که در همان مراحل ابتدایی به نتیجه نرسیدیم. بیش از هرچیز مترصد این هستم تا شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بتوان کار خوب انجام داد.»




مطالب مرتبط

توضیحات احسان اکبرنژاد درباره نمایشی که روی صحنه می‌آورد

«مرگ مرموز خانم پاترز»، اثری جنایی-کمدی است
توضیحات احسان اکبرنژاد درباره نمایشی که روی صحنه می‌آورد

«مرگ مرموز خانم پاترز»، اثری جنایی-کمدی است

احسان اکبرنژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز»، با بیان اینکه متن این اثر، جنایی-کمدی است، شیوه اجرایی آن را، ترکیبی از چندین سبک تئاتری دانست. این نمایش، از 23 بهمن در خانه نمایش «دا» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران