در حال بارگذاری ...

زیباترین و مشهورترین سالن‌های تئاتر دنیا

سیدنی، لندن، پاریس، نیویورک و توکیو در چهار گوشه دنیا، میزبان برخی از زیباترین و مشهورترین سالن‌های تئاتر هستند.

به گزارش ایران تئاتر، سازه‌هایی چون اپرای سیدنی یا رویال آلبرت هال لندن گاهی از رویدادهایی که میزبانش هستند، مشهورترند. این ساختمان‌های خاص و مشهور را می‌توان در رده زیباترین سالن‌های تئاتر دنیا دانست. آیا مردم هم با این گزاره موافقند؟

در دنیای امروز می‌توان از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های گردشگری به عنوان معیاری برای پی بردن به نظر مردم استفاده کرد.

در همین راستا وب‌سایت انگلیسی «مانی» با بررسی داده‌های سایت‌هایی چون تریپ‌ادوایزر، فیسبوک و اینستاگرام دست به رده‌بندی زیباترین و محبوب‌ترین سالن‌های نمایش در جهان زده است.

اپرای سیدنی، استرالیا

بر اساس این بررسی در میان سالن‌های مشهور نمایش جهان بیشترین توجه معطوف به اپرای سیدنی است. بی‌شک هیچ سالن نمایشی سازه‌ای نمادین‌تر از اپرای سیدنی ندارد.  البته که هیچگاه رویدادها و نمایش‌های برگزار شده در این مکان به اندازه خودش محبوب و مشهور نشده‌اند.

رویال آلبرت هال، انگلیس

در این رده‌بندی رویال آلبرت هال در جایگاه دوم ایستاده است. میزان اشتراک هشتگ‌ها و پست‌های مربوط به رویال‌ آلبرت هال تقریبا یک سوم اپرای سیدنی است. ساختمان رویال آلبرت هال سال ۱۸۷۱ در لندن ساخته و به یکی از نمادین‌ترین سازه‌های شهر لندن تبدیل شد.

کاخ گارنیه، فرانسه

کاخ یا اپرای گارنیه در دل پاریس یکی از باشکوه‌ترین بناهای تئاتری جهان است. از آن به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر یاد می‌کنند و شهرتش به اندازه‌ای است که الهام‌بخش «شبح اپرا» باشد. این ساختمان در سبک ناپلئون سوم یا سبک دوم امپراتوری برای بسیاری نماد پاریس است.

از سه گزینه اول که عبور می‌کنیم در جایگا‌ه‌های بعدی به ترتیب نام «رادیو سیتی»‌ در نیویورک و «کابوکی‌زا» در توکیو به چشم می‌خورد.




نظرات کاربران