در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان برگزار شد

جلسه شورای سیاستگذاری بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در پارس آباد برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، با حضور عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی این اداره کل، جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد برگزار شد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این نشست با اشاره به جایگاه تئاتر منطقه مغان در تئاتر استان و منطقه، با تأکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره در شهر پارس‌آباد، گفت: «مسائل و امورات مربوط به شهرستان‌های مرزی استان از دغدغه‌های اصلی اینجانب و اداره کل بوده و کارشناسان و همکاران ما با بررسی و شناسایی این مسائل، می‌کوشند با تفکر و ارائه برنامه به این شهرستان‌های مرزی خدمت‌رسانی کنند.»

وی افزود:«برگزاری بیست دوره موفق جشنواره تئاتر مغان، در کنار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای هنرمندان، سند رشد و توسعه هنرهای نمایشی این شهرستان بوده و هم‌اکنون شاهد حضور هنرمندان این شهرستان در جشنواره‌های استانی، ملی و برون‌مرزی هستیم«.

سعید نوریان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این نشست با تشریح سیاست‌های برگزاری جشنواره‌های شهرستانی، برگزاری بیست و یکمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان از اولویت‌ و دغدغه‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اعلام کرد و افزود:« این جشنواره به مرکزیت و مدیریت شهرستان پارس‌آباد در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.»

وی با اعلام اینکه استان اردبیل از معدود استان‌هایی است که برگزاری جشنواره تئاتر آن در سال جاری به شش مورد رسیده است و اعتبارات این جشنواره‌ها از قبل تأمین گردیده است، گفت:«ان‌شاءالله با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها و با همکاری و مشارکت هنرمندان عزیز شاهد شکوفایی و رشد تئاتر در استان خواهیم بود«.

حسن لامعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، ‌حضور مدیرکل و هیئت همراه را به شهرستان مرزی و هنرپرور پارس‌آباد گخوش‌آمد گفت و از اعضای شورای سیاست‌گذاری تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای شورای سیاست‌گذاری با اشاره به اهمیت این جشنواره و برگزاری بیست دوره موفق خواستار اهتمام ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پشتیبانی مالی و معنوی از این جشنواره در جهت برگزاری قوی و باشکوه آن شدند.

در پایان، ابلاغیه‌های اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا و رستم سروری به‌عنوان مسئول دبیرخانه این جشنواره انتخاب و معرفی شد. همچنین اعلام شد که زمان بازبینی نمایش‌های منتخب اواخر شهریور و اوایل مهرماه خواهد بود.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران