در حال بارگذاری ...
با محوریت مضامین عاشورایی

فراخوان یازدهمین همایش نمایشنامه‌خوانی استان همدان منتشر شد

با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان ارزنده حوزه نمایش فراخوان یازدهمین همایش نمایشنامه‌خوانی استان همدان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: این اداره کل با همکاری انجمن هنرهای نمایشی، یازدهمین همایش نمایشنامه‌ استان را با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان ارزنده حوزه نمایش برگزار می‌کند.

وی، خوانش نمایشنامه‌های دست‌نویس و چاپ‌شده برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) را محور اصلی این همایش برشمرد و افزود: هر گروه می‌تواند با معرفی حداکثر ۶ نفر برای هر متن (پنج خوانشگر و کارگردان) در این همایش شرکت کند و در پذیرش نهایی، از هر کارگردان فقط یک اثر پذیرفته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه استفاده از هرگونه طراحی صحنه، نورپردازی، گریم، لباس، موسیقی و جلوه‌های ویژه و بصری در خوانش نمایشنامه غیرعلمی و غیرمجاز است ادامه داد: درخواست کتبی تقاضای شرکت در همایش، رضایت‌نامه نویسنده نمایشنامه به همراه سه نسخه لوح فشرده تصویری از اجرای خوانش نمایشنامه، در مهلت تعیین‌شده به دبیرخانه همایش ضروری است.

ویژه با بیان اینکه این همایش مرحله بازخوانی نداشته و ارزیابی از طریق آثار ضبط‌شده بر روی لوح فشرده انجام می‌شود تصریح کرد: علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه به گروه‌های پذیرفته‌شده به انتخاب هیئت‌داوران در بخش‌های متن، کارگردانی، بازیگر زن و مرد و توضیح صحنه‌خوان، برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی، آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش را ۲۰ شهریورماه اعلام کرد و افزود: این همایش در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران