در حال بارگذاری ...

نمایش «زندگی در رود ارس» به جشنواره کازان روسیه دعوت شد

نمایش «زندگی در رود ارس» که در دو سال گذشته، در شهرهای مختلف ایران روی صحنه رفته است، برای اجرا در جشنواره تئاتر BUA کازان روسیه دعوت شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، هنرمندان گروه مغان هنر پارس‌آباد به همراه ۱۱ گروه نمایشی از کشورهای مختلف در جشنواره تئاتر BUA  کازان روسیه شرکت خواهند کرد. 

این گروه تئاتری که سال‌های گذشته نیز در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و دارای پروانه درجه الف از اداره کل هنرهای نمایشی است، در استمرار فعالیت‌های نمایشی خود و حضور در رویدادهای ملی و بین‌المللی، این بار با نمایش «زندگی در رود ارس» به دعوت جشنواره تئاتر بین‌المللی BUA تاتارستان روسیه در شهر بوئینگ  حضور خواهد داشت.

در این جشنواره که از تاریخ ۸  تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با هفدهم تا بیست و چهارم شهریورماه جاری در شهر بوئینسک کازان روسیه و در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود،  ۱۲گروه از کشورهای جهان  و فدرال‌های مختلف روسیه حضور خواهند داشت.

نمایش «زندگی در رود ارس» در طی دو سال گذشته با عنوان «ایچیمده بیر آراز آددیملاییر» (درونم رود ارسی جاریست) در شهرهای مختلف ایران ازجمله تهران، تبریز، اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، خلخال، جلفا و ... به صحنه رفته است.

این نمایش به زبان ترکی آذربایجانی است و عارف مهتاب آن را بر اساس زندگی واقعی زندگی زن و مردی از ساکنان حاشیه رود ارس نوشته و غریب منوچهری آن را با بازی عباس جاهد و نسترن اکبرزاده به صحنه برده استدر این اجرا، همچنین  اصغر سعادت، یاشار هاشمی، شهرام محرابی، مهدی صالحیار، پویا معصومی، فرشاد جعفرزاده و هاجر پناهی حضور دارند.

همچنین این اثر در اولین حضور بین‌المللی خود که در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در جشنواره تئاتر BUA کازان روسیه خواهد بود، از صدا و تصویر هنرپیشگانی از جمهوری آذربایجان ازجمله شوقی حسین او و سوج الدین میرزایف بهره می‌برد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران