در حال بارگذاری ...

گلاب آدینه با «پرده خانه» به صحنه تئاتر بازمی‌گردد

گلاب آدینه نمایش «پرده‌خانه» نوشته بهرام بیضایی را اواخر مهر روی صحنه می‌برد. در این نمایش بیش از ۵۰ هنرمند تئاتر و موسیقی حضور دارند.

به گزارش ایران تئاتر، گلاب آدینه پس از اجرای نمایش «بانوی محبوب من» که سال گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت، چند ماهی است که در حال تمرین نمایش «پرده‌خانه» یکی از معروف‌ترین آثار بهرام بیضایی است.

گلاب آدینه قبل‌تر نمایش‌نامه‌های «سلطان مار» و «مرگ یزدگرد» از نوشته‌های بهرام بیضایی را به صحنه برده و این نمایش، سومین کارگردانی او از آثار بیضایی به شمار می‌آید.

در توضیح داستان این اثر نمایشی آمده است: «ماجراهاى این نمایش‌نامه‌ قصه‌گو در بازی‌خانه‌ حرمسرای سلطانی پریشان‌حال می‌گذرد. با ورود عروسی نوسال روزگار زنان بازی‌خانه دیگرگون می‌شود...»

گلاب آدینه که از دهه‌ ۵۰ فعالیت تئاتری خود را با گروه تئاتر «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی آغاز کرده، در کارنامه تئاتری خود همکاری با پیشکسوتانى همچون علی رفیعی، مهدى هاشمى، داریوش فرهنگ، هوشنگ حسامی، سوسن تسلیمی، محسن حسینی و هادی مرزبان را دارد.

او در سال‌های اخیر با تعدادی از هنرمندان نسل جوان‌تر تئاتر همچون جلال تهرانی، افشین هاشمی، محمد حاتمی، شهاب الدین حسین‌پور و... نیز همکاری داشته است.

گلاب آدینه، تمرین نمایش «پرده‌خانه» را با گروه تئاتر «مروارید» که خودش مؤسس آن است، از خردادماه ١٤٠١ آغاز کرده است. این نمایش با حضور بیش از ۵۰ هنرمند تئاتر و موسیقی به‌زودی روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران