در حال بارگذاری ...
با اتمام اجراها در شهرهای نجف و کوفه

گروه‌های ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین راهی کربلا شدند

کاروان ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با اتمام اجراها در شهرهای نجف، کوفه و مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در بخش‌های مختلف شامل قصه‌خوانی، شبیه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، اجرای سرودهای آیینی و بخش هنرهای تجسمی راهی شهر کربلا و کاظمین شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری رویداد، ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» که از تاریخ ۱۷ شهریور در شهرهای نجف، کوفه و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در عمودهای ۱۶۱، ۴۵۵، ۱۰۶۶ به اجرا برنامه می‌پرداختند با اتمام اجراها راهی شهر کربلا و کاظمین شدند.

ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» در بخش‌های مختلف شامل قصه‌خوانی، شبیه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، اجرای سرودهای آیینی و بخش هنرهای تجسمی روز دوشنبه، ۲۱ شهریور در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و محوطه آن در عمودهای ۱۶۱، ۴۵۵ و ۱۰۶۶ به کار خود پایان دادند و کاروان «روایت راهیان» برای ادامه اجراها به سمت شهر کربلا و کاظمین حرکت کردند تا اجراهای خود را از ۲۲ شهریور در این شهرها به انجام برسانند.

در سه روز گذشته، ۱۱ گروه سرود دانش‌آموزی و نمایشی از شهرهای گرگان، زاهدان، صوفیان، تبریز، پارس‌آباد، اردبیل، قم، تهران، کارون، آبادان، اهواز، کرمانشاه، خرم‌آباد، کرج به اجرا پرداختند.

اجراها مثل روزهای گذشته، با نوای سنج و دمام گروه آبادان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و تا ساعت ۲۴ شب به طول انجامیددر انتها، هنرمندان و مردم حاضر در مسیر پیاده روی اربعین با مداحی و سینه‌زنی برای سالار شهیدان همراه شدند.

ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» از ۱۷ شهریور تا ۳۰ شهریور در کشور عراق برگزار می‌شود. دبیر اجرایی این رویداد آرش ساربان و دبیر هنری آن سید مصطفی موتورچی هستند.




مطالب مرتبط

تقدیر از «دختر کوچولو»ی ایرانی در کربلا

تقدیر از «دختر کوچولو»ی ایرانی در کربلا

نمایش عروسکی «دختر کوچولو» از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک «الحسینی الصغیر» کربلا شایسته قدردانی شناخته شد.

|

نظرات کاربران