در حال بارگذاری ...
به مناسبت اربعین حسینی از رادیو نمایش پخش خواهد شد

«سمیرا»؛ خاطره دختر مسلمان آمریکایی از پیاده‌روی اربعین

نمایش رادیویی «سمیرا»، براساس خاطره‌ای از دختر مسلمان آمریکایی از مسیر پیاده‌روی اربعین روز شنبه بیست و ششم شهریورماه از شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش رادیویی «سمیرا» نوشته زهرا کولیوند به کارگردانی سعیده فرضی روز شنبه بیست و ششم شهریور برابر با روز اربعین در شبکه رادیویی نمایش میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.  

سعیده فرضی، درباره داستان این نمایش گفت: «داستان نمایش «سمیرا» براساس یکی از خاطرات دختر مسلمان آمریکایی است که خانم زهرا کولیوند آن را به نگارش درآورده است.»

او ادامه داد: «این خاطره در مورد سفر «سمیرا» به کربلا و پیاده‌روی اربعین و اتفاقات جالب و غیرمنتظره‌ای است که در طول سفر برای او پیش می‌آید.»

این کارگردان افزود: «طی تمرین‌ها بازیگران این نمایش سعی داشتند تمام زوایای شخصیتی سمیرا، مادر و برادر او را از لحاظ فرهنگی و اعتقادی به درستی به نمایش بگذارند. من نیز قبل از تمرین به عنوان کارگردان سعی کردم شناخت لازم درباره مسلمانان غربی را به دست بیاورم تا با روحیات این افراد بیشتر آشنا شویم.»

نازنین مهیمنی، امیر فرحان‌نیا، سوسن مقصودلو، مهرخ افضلی و عبدالعلی کمالی در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

اشرف‌السادات اشرف‌نژاد (تهیه‌کننده)، نرگس موسی‌پور (افکتور)، حیدر صفدری (صدابردار) این اثر هستند.

«سمیرا»، بیست و ششم شهریور ماه ساعت 6:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 16:00 ساعت پخش تکرار آن خواهد بود.




مطالب مرتبط

تقدیر از «دختر کوچولو»ی ایرانی در کربلا

تقدیر از «دختر کوچولو»ی ایرانی در کربلا

نمایش عروسکی «دختر کوچولو» از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک «الحسینی الصغیر» کربلا شایسته قدردانی شناخته شد.

|

نظرات کاربران