در حال بارگذاری ...

«شبح اپرا»، طولانی‌ترین نمایش برادوی، از صحنه پایین می‌آید

نمایش موزیکال «شبح اپرا» پس از ۳۵ سال اجرا سرانجام به پایان خط رسید و به تازه‌ترین قربانی همه‌گیری کرونا در برادوی تبدیل شد. 

به گزارش ایران تئاتر، صحبت درباره زیان‌های همه‌گیری‌ کرونا مثنوی هفتاد من کاغذ است و فقط به یک جنبه از زندگی محدود نیست. 

آتش ویرانگر این آسیب‌ها حالا به یکی از نمادهای برادوی رسیده و آن را خاکستر کرده است. «شبح اپرا» که از ۳۵ سال پیش همواره در صحنه بوده و رکورددار طولانی‌ترین اجرای برادوی را در اختیار داشت، دیگر توان ادامه دادن ندارد. 

این نمایش پس از همه‌گیری کرونا، دیگر آن چنان که باید نتوانست مردم را به سالن‌ها برگرداند و در تامین هزینه‌های جاری‌ نیز ناکام ماند و حالا تصمیم به خاتمه اجرایش گرفته‌اند. 

موزیکال «شبح اپرا» اثر اندرو لوید وبر برای آخرین بار در تعطیلات سال نوی میلادی روی صحنه می‌رود و پس از آن در ماه فوریه با برادوی خداحافظی می‌کند. در همین زمان سی‌وپنجمین سالگرد روی صحنه ماندن «شبح اپرا» جشن گرفته خواهد شد. 

«شبح اپرا» از زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر در اواخر سال ۲۰۲۱ دوباره روی صحنه رفت و اجرای آن تا کنون ماهانه یک میلیون دلار زیان به بار آورده است. 

پس از همه‌‌گیری کرونا هنوز مردم نتوانسته‌اند به روال گذشته برگردند و فعالیت‌هایی چون تئاتر دیدن کمرنگ‌تر شده است. 

نزدیک به ۱۴ هزار اجرا، نتیجه ۳۵ سال روی صحنه بودن «شبح اپرا» در برادوی است. این نمایش نخستین بار در ژانویه سال ۱۹۸۸ روی صحنه برادوی رفت.

پس از «شبح اپرا»، رکورد طولانی‌ترین اجرا در برادوی را نمایش «شیکاگو» در اختیار دارد. البته فاصله رکوردها زیاد است و «شیکاگو» با ۲۵ سال تا رسیدن به جایگاه نخستین ۱۰ سالی فاصله دارد.

منبع: نیویورک تایمز




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد
اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد

زویی کازان به گروه بازیگران نمایش «تردید: یک حکایت تمثیلی»، به نویسندگی جان پاتریک شانلی و کارگردانی اسکات الیس پیوست که فوریه 2024 (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در برادوی روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران