در حال بارگذاری ...
به علت بیماری قلبی

امین تارخ درگذشت

امین تارخ، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، امین تارخ که از روز ۲۸ شهریورماه به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته بود، بعد از گذشت چند روز از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، روز شنبه دوم مهرماه چشم از جهان فروبست.

فاطمه نوری مسئول روابط عمومی بیمارستان، در گفت‌وگویی، ضمن تأیید خبر فوت امین تارخ و تسلیت به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشور، گفت: «این هنرمند در تاریخ ۲۸ شهریور و به دنبال ایست کامل قلبی و تنفسی توسط آمبولانس به اورژانس بیمارستان منتقل و بلافاصله تحت عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته قرار گرفت.»

او افزود: «پس از یک ساعت عملیات احیا، ضربان قلب فعال شد و احتمالاً به علت طولانی بودن مدت ایست قلبی تنفسی، تنفس بیمار با دستگاه صورت گرفت و هوشیاری بیمار بسیار پایین بود.»

نوری گفت: «در بررسی‌های انجام شده، سکته قلبی وسیع عامل ایست قلبی تنفسی بیمار بوده است.»

امین تارخ متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد.

او همچنین در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد.

«سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.

اداره کل هنرهای نمایشی ضایعه درگذشت این هنرمند باسابقه را که با نقش آفرینی هایش جایگاه ویژه‌ای در ذهن و خاطره جمعی مردم ایران دارد، به خانواده محترم او و جامعه هنری ایران تسلیت می گوید.




مطالب مرتبط

حسن همتی بازیگر تئاتر درگذشت

حسن همتی بازیگر تئاتر درگذشت

حسن همتی، کوتاه قامت‌ترین بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، روز چهارشنبه سوم آبان بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.

|

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

طوفان درگذشت

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه 26 آذر درگذشت.

|

نظرات کاربران