در حال بارگذاری ...
بازیگری توانا در اجرای نقش‌های کمدی و جدی

جمشید جهانزاده: مسائل مالی در کنار کیفیت نقش اهمیت دارد

جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این موضوع که کیفیت نقش در انتخاب حضورش در آثار نمایشی موثر است، عنوان کرد بازیگری شغل ماست و قطعا قرارداد مالی نیز در کنار کیفیت اثر و تاثیرگذاری نقش، اهمیت دارد.

نگار امیری، جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است.

فیلم‌های سینمایی «ملی و هزار راه نرفته‌اش»، «مستطیل قرمز»، «ارابه مرگ»، «جنگ نفت‌کش‌ها» و «کشتی آنجلیکا» از جمله هنرنمایی‌های او روی پرده نقره‌ای سینماست. سریال‌های «زندگی زیباست»، «گاندو»، «سال‌های مشروطه»، «لبه تیغ»، «چشم‌های آبی زهرا»، «فرار بزرگ» و «حجربن عدی» از دیگر نقش آفرینی‌های این هنرمند در قابل تلویزیون به شمار می‌آیند.

جهانزاده در تله‌تئاترهای «عروسک‌ها» و «مبارزان  کازبا»  نیز به ایفای نقش پرداخته است. آخرین حضور او روی صحنه تئاتر بازی در نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی بود که در تیرماه 1397 در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت.

این هنرمند در تیرماه سال جاری در بیمارستان بستری شد که پس از دو روز با بهبود شرایط جسمانی به خانه بازگشت.

او درباره وضعیت جسمانی خود می‌گوید: «خوشبختانه حال جسمانی‌ام خوب است و مراحل درمان بیماری را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ام.»

این هنرمند که آخرین حضورش روی صحنه تئاتر به سال 1397 و بازی در نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی برمی‌گردد، در پاسخ به حضور در پروژه‌های تئاتری توضیح می‌دهد: «در حال حاضر فعالیتی در عرصه نمایش ندارم. البته که اگر پیشنهاد خوبی باشد؛ قطعا استقبال خواهم کرد.»

جهانزاده ادامه می‌دهد: «انتخاب اینکه در یک پروژه نمایشی اعم از تئاتر یا فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته باشم، به این موضوع بستگی دارد که وقتی نمایش‌نامه یا فیلم‌نامه را می‌خوانم از نقش خوشم بیاید.»

او می‌گوید: «در واقع جدی یا کمدی بودن اثر و نقشی که ایفای آن را برعهده می‌گیرم در پذیرش آن تاثیر چندانی ندارد؛ چراکه خوشبختانه این قابلیت را دارم تا در نقش‌های کمدی و جدی بازی کنم و تاکنون تجربه‌های زیادی در این زمینه داشته‌ام.»

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به تمایل به همکاری با کارگردان‌های کم‌‍تجربه ادامه می‌دهد: «اگر نقشی که پیشنهاد می‌شود؛ خوب باشد قطعا با کارگردان‌های با تجربه کم یا به قولی کار اولی هم همکاری خواهم داشت و در این‌باره اصلا سخت‌گیر نیستم.»

او درباره حضورش در تلویزیون توضیح می‌دهد: «در حال حاضر نقشی در سریال «محرمانه» به کارگردانی احمد معظمی ایفا می‌کنم که بخش‌هایی از فیلم‌برداری آن به پایان رسیده است و بخش‌هایی از آن همچنان باقی مانده است.»

جشمید جهانزاده در پایان با اشاره به اهمیت بخش مالی در قراردادهای نمایشی می‌گوید:«قطعا در کنار کیفیت کار برای حضور در صحنه تئاتر، پرده نقره‌ای سینما یا قاب تلویزیون، قرارداد و بخش مالی اثر نیز مهم است چراکه بازیگری شغل ماست و تنها منبع درآمد ما به شمار می‌آید.»

بیشتر بخوانید:

جمشید جهان‌زاده، بازیگرِ تئاتر و تلویزیون، از بیمارستان مرخص شد




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران