در حال بارگذاری ...
از شیوه کار برادران اوسترنکو چقدر می‌دانید؟

فراخوان کارگاه تئاتر فیزیکال و کارگردانی منتشر شد

فراخوان کارگاه تئاتر فیزیکال و کارگردانی که در آلمان و اتریش و به شیوه برادران اوسترنکو که بر فیزیک بدنی و عمل فیزیکی اجراکننده تکیه دارد، منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر، کارگاه تئاتر فیزیکال و کارگردانی به شیوه برادران اوسترنکو در آلمان و اتریش برگزار می‌شود. این روش کار بر فیزیک بدنی و عمل فیزیکی اجراکننده تکیه دارد. در این روش این باور وجود دارد که کلید آشکار شدن ماهیت خلاق بازیگر در بدن نهفته است. بازیگران از طریق بدن و اعمال فیزیکی، فرم، رنگ‌های عاطفی و احساسات را کشف می‌کنند. رابطه بازیگر با فضای هنری، آزادی او در بداهه‌نوازی و خودانگیختگی نقش مهمی در فرآیند خلاقیت دارد. روش برادران اوسترنکو ابزار و پشتیبانی لازم را برای هنرجویان فراهم می‌کند تا به پتانسیل کامل خود در اجرا و کارگردانی دست یابند.

پروژه‌های بین‌المللی تئاتر تحت هدایت سرگئی اوسترنکو در کشورهای مختلف انجام شده است از جمله اتریش، بلاروس، کانادا، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، قزاقستان، لتونی، لیتوانی، مالت، روسیه، اسلوونی، سوئد، اوکراین و بریتانیا.

کار خلاقانه او ترکیب مدرسه تئاتر روسیه و جدید ترین مفاهیم و آموزه‌ها در هنرهای نمایشی است. اوسترنکو در ژانرهای مختلف تجربه کارگردانی زیادی داشته و سال‌های زیادی را وقف کاوش در سنت‌های تئاتر جهان کرده و با هنرمندانی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف کار کرده است. رویکرد او در صحنه بین‌المللی به‌عنوان روشی مؤثر برای رشد انسجام و ایجاد اجراهای زنده درمدت زمان محدود تمرین شناخته می‌شود. شاگردان اوسترنکو، کارگردانان تئاتر روسیه، اروپا، آمریکا، آسیا و استرالیا، روش خلاقانه او را در اجرا و تمرین خود مورد استفاده قرار می‌دهند. این شیوه اواخر دهه ۱۹۹۰، ابداع شده است.

۱.کارگاه دراماتورژی اجرای فیزیکال:

تاریخ : ۲۲-۱۷  دسامبر۲۰۲۲

مکان: لابگ کسل، اتریش

هزینه ثبت نام: ۳۹۰ یورو

۲.حرکات بدنی در نمایش:

تاریخ : ۹-۱۴ ژانویه ۲۰2۳

مکان : برلین ، آلمان

هزینه ثبت‌نام ۵۴۰ یورو

شرکت کنندگان در کارگاه‌ها:

بازیگران و کارگردانان تئاتر

بازیگران و کارگردانان سیرک

بازیگران و کارگردانان تئاتر فیزیکی

طراحان حرکات موزون نمایشی

ویژگی‌های کارگاه:

استفاده از شیوه‌های موثر بیومکانیک جهانی و آخرین متدها در هنرهای نمایشی، مانند جریان حرکات هماهنگ جسم، بدن و غیره

آشنایی با دنیای فیزیکی و حرکتی درمدت زمانی کوتاه با آموزش‌های ما می‌توانید با بدن خود بدون کلام صحبت کنید و احساسات و عواطف خود را بروز دهید.

شیوه آموزشی برادران اوسترنکو:

شیوه آموزشی برادران اوسترنکو مبتنی بر یک رویکرد سیستماتیک در اجراست که با استفاده از مفاهیم، ​​ایده‌ها و متون نمایشی موجود، تولیدات نوآورانه ایجاد می‌کند. در این شیوه برخی از تکنیک‌ها و رویکردهای مؤثر برای اجرای شیوه‌های معاصر در چارچوب تمرین کوتاه‌مدت و ابعاد چندفرهنگی تیم خلاق معرفی می‌شود.

آموزش‌های این کارگاه صرفا تئوری نخواهد بود بلکه تمامی مطالب آموزشی مورداستفاده قرار خواهد گرفت و مهارت‌های حرفه‌ای بهبود خواهد یافت.

این آموزش‌ها عامدانه به شکل یک آزمایشگاه فشرده با مشارکت دست اندرکاران رشته‌های مختلف هنری و از کشورهای مختلف طراحی شده است. چند‌رشته‌ای و چندفرهنگی بودن دو اصل از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌های این کارگاه به شمار می‌آید. هستند. دیگر ویژگی قابل توجه در این کارگاه کار در حضور و آموختن و کسب تجربه کنار همکارانی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف است که فرصتی عالی برای یافتن رویکردهای نوآورانه، جدید و چند بعدی برای تمرین‌ها و اجراها را مهیا می‌سازد.

راه های ارتباطی:

info@physicalityinacting.com

info@nipai.org




مطالب مرتبط

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در دهه کرامت 1403 منتشر شد.

|

نظرات کاربران