در حال بارگذاری ...
با حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در فرهنگسرای سرو

آیین رونمایی از کتاب «آفرینش 6 نمایشنامه» برگزار خواهد شد

کتاب «آفرینش ۶ نمایشنامه» با حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود. در این مراسم نیز نمایشنامه «چند روایت تمام ناتمام» توسط احسان امیری (نویسنده) و سارا نعیمی (بازیگر) خوانش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، کتاب «آفرینش 6 نمایشنامه» با مقدمه‌ فرهاد ناظرزاده کرمانی و گردآوری فاطمه مشهدی باقر، با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی، فاطمه مشهدی باقر و محمد عارف (استاد واحد هنر دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز)، شنبه 16 مهرماه، ساعت 17 در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود.

نویسندگان این کتاب میثم مرادی، احسان امیری، مرضیه کلانتری، آیدا ملایجردی، سپیده کیوان و محمدرضا حسینی هستند.

در این مراسم نمایشنامه «چند روایت تمام ناتمام» از کتاب «آفرینش 6 نمایشنامه» توسط احسان امیری (نویسنده) و سارا نعیمی (بازیگر) خوانش می‌شود.

فرهاد ناظرزاده‌کرمانی متولد ۱۳۲۶ در تهران است وی مدرک لیسانس ادبیات نمایشی و لیسانس علوم اجتماعی خود را از دانشگاه تهران گرفته است و در سال ۱۹۷۷ از دانشگاه ایالتی بولینگ گرین در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شد.

او نمایشنامه‌نویس و استاد ممتاز پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و چهره ماندگار عرصه هنرهای نمایشی در سال ۱۳۸۱ است، ناظرزاده کرمانی پژوهش‌هایی درباره تأثیر تلویزیون و رادیو در زندگی سالمندان و نیز هنرهای نمایشی انجام داد.

ناظرزاده‌کرمانی از سال ۱۳۵۶ کار تدریس را در دانشکده هنرهای دراماتیک و دوره فوق لیسانس صداوسیما آغاز کرد، او از اوایل دهه شصت و بعد از انقلاب فرهنگی، در دانشکده هنرهای زیبا به آموزش چندین نسل از دانشجویان تئاتر پرداخته است.

فعالیت‌ها و افتخارات ایشان استاد دانشکده هنرهای زیبا، استاد ممتاز دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۱، همکاری در تأسیس دانشگاه هنر و راه‌اندازی گروه هنرهای نمایشی، دریافت جایزه بهترین پژوهشگر هنر و بهترین نمایشنامه با مضمون وضعیت زنان در سال ۱۳۷۵ و چهره ماندگار عرصه هنرهای نمایشی در سال ۱۳۸۱ است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند، شنبه 16 مهرماه، ساعت 17، به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 88881879 تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست

مهدی (سهاب) محبعلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، ترس مخاطب را خوراک و تغذیه‌کننده «راهنمای جامع هیولا شدن» دانست و گفت حوادث واقعی، تاثیرات منفی زیادی روی جامعه می‌گذارد اما مهم است که از این ترس و رنج؛ نیرویی کامل‌تر برای کنترل هیولای درون خودمان بسازیم.

|

نظرات کاربران