در حال بارگذاری ...
کاظم نظری در حاشیه سفر به کرمانشاه مطرح کرد

حضور هنرمندان ۹ استان فرصت خوبی برای بهبود زیرساخت‌های تئاتر کرمانشاه است

کاظم نظری در سفر به کرمانشاه حضور هنرمندان ۹ استان با فرهنگ‌های مختلف در جشنواره منطقه‌ای را فرصت خوبی برای هنرمندان و مسئولین و تجهیز زیرساخت‌های استان دانست و در دیدار با هنرمندان این استان، گفت که با بضاعتی که داریم از هنرمندان کشور حمایت می‌کنیم و اجازه نمیدهیم تئاتر کم‌رونق شود.

به گزارش ایران تئاتر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به‌منظور تفاهم با مسئولین استانی جهت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای به همراه اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی) و حسن رونده (مسئول هماهنگی امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی) به کرمانشاه سفر کرده بود، پس از جلسه با استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجام تفاهم برای برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای با حضور ۹ استان در کرمانشاه، نشستی نیز با شهردار کرمانشاه داشت و در این جلسه در فضایی صمیمی پای صحبت هنرمندان استان کرمانشاه نشست و در پایان این سفر، با هیئت همراه از زیرساخت‌های حوزه نمایشی استان کرمانشاه بازدید کرد.

شهرداری‌ها نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی دارند

مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه علی صفدری (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه)، با نادر نوروزی (شهردار کرمانشاه) دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظری در این دیدار، با اشاره به فرصت‌های تئاتر منطقه‌ای گفت: «شهرداری‌ها نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی دارند و اثرات تئاتر در مدیریت شهری به‌گونه‌ای است که بسیاری از چالش‌های مدیریتی را می‌توان با استفاده از این هنر مرتفع کرد.»

 

                                         

او افزود: «حضور هنرمندان ۹ استان دیگر در کرمانشاه بافرهنگ‌های مختلف فرصت خوبی هم برای هنرمندان استان و هم برای مسئولین استان ایجاد خواهد کرد چراکه توجه ویژه رسانه‌های کشور و مسئولین ارشد نظام به این حوزه خواهد بود و در تجهیز زیرساخت‌های استان نیز موقعیت مناسبی ایجاد می‌شود.»

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به فرصت‌های ایجادشده در جشنواره کودک همدان گفت: «پیش از اجرای این جشنواره همدان دارای ۴ سالن بود اما امروز ۹ سالن نمایش دارد و این به دلیل فرصت‌های ایجادشده در جشنواره کودک است که استان کرمانشاه نیز در جشنواره تئاتر منطقه‌ای وضعیت مشابهی باید پیدا کند.»

رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر مرصاد

 در ادامه این سفر، جمعی از هنرمندان و اصحاب تئاتر استان کرمانشاه با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار صمیمی هنرمندان با بیان مشکلات و دغدغه‌های خود به گفت‌وگوی صریح و صمیمی با کاظم نظری پرداختند.

                                          

 

نظری ضمن تقدیر از فعالیت‌های هنرمندان گفت: «شرایط کرونایی ضربه زیادی بر پیکره تئاتر کشور زد و از طرفی هم تحریم‌های ظالمانه شرایط کلی کشور را تحت تأثیر قرار داده که جامعه هنری هم از این موضوع مستثنا نیست.»

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: «تمام توان خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گرفته‌ایم تا با همین بضاعت اندک از هنرمندان کشور حمایت کنیم و اجازه ندهیم تئاتر کم‌رونق شود.»

او با بیان این‌که کل بودجه حوزه هنرهای نمایشی حدود ۱۷ میلیارد تومان است گفت: «با توجه به وسعت کار ما این رقم بسیار اندک است و مدیریت در این شرایط سخت خواهد شد؛ از همین رو باید به دنبال جذب مخاطب و ایجاد درآمد برای حوزه تئاتر باشیم تا معیشت هنرمندان از طریق اجراهای عموم، تأمین و حجم آسیب را کاهش دهیم.»

در پایان این دیدار از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر مرصاد رونمایی شد.

بازدید از زیرساخت‌های حوزه نمایشی استان کرمانشاه

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدار با استاندار و مسئولین استان از امکانات و زیرساخت‌های حوزه تئاتر بازدید کرد.

او با همراهی جمال برفی (معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان) از تالارهای انتظار، آوینی، مجتمع بعثت، مجتمع زیتون و چند پلاتوی دیگر بازدید به عمل آورد.




مطالب مرتبط

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

نظرات کاربران