در حال بارگذاری ...
عضو شورای شهر استان کرمانشاه مطرح کرد

موسوی اجاق: همه نهادها و اداره‌ها، از جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای حمایت کنند

سید‌حجت‌الله موسوی اجاق، عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای، گامی رو به جلوست که باعث بهسازی زیرساخت‌های تئاتر در این استان می‌شود، تاکید کرد همه نهادهایی که بودجه فرهنگی می‌گیرند، باید از این رویداد، حمایت کنند.

به گزارش ایران تئاتر، جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور، پس از 9 سال قرار است برگزار شوند و در نخستین گام، کرمانشاه میزبان هنرمندانِ استان‌های غرب، جنوب‌غرب و شمال‌غرب ایران خواهد شد.

در این رویداد، هنرمندان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، قزوین، کردستان، ایلام، خوزستان و کرمانشاه شرکت خواهند داشت و به تبادل فرهنگ‌ و هنر خود می‌پردازند.

در همین ارتباط، سید‌حجت‌الله موسوی اجاق، عضو شورای شهر استان کرمانشاه، با تاکید بر اهمیت تبادل فرهنگی که در روند برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای شکل می‌گیرد، گفت: «بسیار واضح است که برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای با تبادل فرهنگ‌های مختلف، منجر به رشد، غنا و گسترش فرهنگ‌ در سطح ملی می‌شود.»

او ادامه داد: «کرمانشاه از نظر زیرساخت‌های تئاتر، جزو ۶ شهر اول کشور به شمار می‌آید. به علاوه این شهرستان، در بخش تئاتر و سینما از لحاظ حضور بازیگران و استادان این عرصه و همچنین از نظر کمی و کیفی بسیار غنی و مستعد است.»

برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای باعث می‌شود تا همه اماکن تئاتری کرمانشاه بهسازی شوند

این عضو شورای شهر استان کرمانشاه با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر به برگزاری رویدادهای هنری به منظور بهسازی زیرساخت‌های استان افزود: «قطعا برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای باعث می‌شود تا تمام اماکن تئاتری کرمانشاه بهسازی شوند. این رویداد یک گام رو به جلو است چراکه اگر جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار نمی‌شد ما هر سال شاهد تخریب بناها و استهلاک آن‌ها بودیم.»

او ادامه داد: «از نظر سخت‌افزاری، تمام این اماکن پس از پایان جشنواره برای استان باقی می‌مانند در حالی‌که با توجه به مشکلات مالی دولت، در صورت برگزار نشدن جشنواره، بهسازی زیرساخت‌ها نیز انجام‌پذیر نبود.»

موسوی اجاق با اشاره به اینکه میزبانی کرمانشاه در این رویداد هنری باعث معرفی بهتر این استان به سایر استان‌های کشور خواهد شد، توضیح داد: «در سال‌های گذشته، یک‌بار استان کرمانشاه میزبان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی بود و این اتفاق منجر به مطرح شدن نام این استان نه تنها در ایران بلکه در جهان شد. علاوه بر این، افرادی که به کرمانشاه سفر می‌کنند؛ از اماکنی چون بیستون و طاق بستان نیز دیدن خواهند کرد و پس از بازگشت به شهر خود، افراد دیگری براساس حجم اطلاعاتی که این مهمانان به استان‌های‌شان منتقل می‌کنند، به کرمانشاه سفر خواهند کرد و این رویداد در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و حتی امنیتی نیز تاثیرگذاراست.»

متولی اصلی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در کرمانشاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، اما قطعا شورای شهر و هر نهاد دیگری، در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، همکاری خواهند کرد

این عضو شورای شهر استان کرمانشاه درباره تامین بودجه برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای گفت: «متولی اصلی برگزاری این رویداد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه است، اما قطعا شورای شهر و هر نهادی که مسئولیت فرهنگی دارد و دریافت کننده اعتبارات دولتی به منظور فعالیت‌های فرهنگی است، در برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر منطقه‌ای همراه خواهد بود.»

موسوی اجاق در پایان با بیان اینکه تئاتر یک دنیاست، گفت: «تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنرها در سراسر جهان به شمار می‌آید. این هنر، مقدمه، زیربنا و پایه اصلی سینماست و قطعا تاثیر آن از سینما هم بیشتر است. اکثر بازیگران سینما فعالیت خود را از صحنه تئاتر آغاز کرده‌اند و هرچقدر هم به شهرت و محبوبیت برسند باز به تئاتر برمی‌گردند؛ چراکه تئاتر جزو اصول اصلی هنر است و مسیر و جریان آن باید ادامه‌دار باشد.»

گفت‌وگو: نگار امیری




مطالب مرتبط

به مناسبت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای مطرح شد

هوشنگ توکلی: مدیران دولتی استان‌ها، نیاز به شناختِ اهمیت تئاتر دارند
به مناسبت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای مطرح شد

هوشنگ توکلی: مدیران دولتی استان‌ها، نیاز به شناختِ اهمیت تئاتر دارند

هوشنگ توکلی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت، با بیان اینکه توانایی و عملکرد هنرمندان شهرستانی با برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود، می‌گوید اهمیت توجه به تئاتر، نیازمند آموزش به مدیران دولتی و نهادهای عمومی در استان‌های کشور است. 

|

گفت‌وگو با آتش تقی‌پور، بازیگر پیشکسوت

هنرمندان شهرستانی را فراتر از جشنواره‌ها ببینیم
گفت‌وگو با آتش تقی‌پور، بازیگر پیشکسوت

هنرمندان شهرستانی را فراتر از جشنواره‌ها ببینیم

آتش تقی‌پور، بازیگر پیشکسوت، با وجود تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، خواستار آن شد تا هنرمندان شهرستانی، فراتر از چنین رویدادها و گردهمایی‌های هنری دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

|

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره‌های منطقه‌ای، ویترین تئاتر استان‌ها هستند
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره‌های منطقه‌ای، ویترین تئاتر استان‌ها هستند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر نقش مهم جشنواره‌های منطقه‌ای در ارتقای جایگاه تئاتر ایران تأکید کرد و گفت این رویداد، باید مانند ویترینی برای عرضه تولیدات هنری گروه‌های نمایشی استان‌ها عمل کند.

|

گفت‌وگو با یکی از داوران جشنواره تئاتر منطقه‌ای

شاهد پیوند: گروه‌های نمایش خیابانی، نیاز به آموزش و مشاوره دارند
گفت‌وگو با یکی از داوران جشنواره تئاتر منطقه‌ای

شاهد پیوند: گروه‌های نمایش خیابانی، نیاز به آموزش و مشاوره دارند

شاهد پیوند، داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، آموزش و مشاوره هنری برای گروه‌های نمایشی را امری ضروری دانست تا باعث افزایش کیفیت آثار خیابانی کشور شود.

|

گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند
گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

اصغر خلیلی: مواظب باشیم جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، از مسیر اصلی خود منحرف نشوند

اصغر خلیلی، داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، مهم‌ترین دلیل برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را گردهم آمدن اهالی هنرهای نمایشی دانست و خواستار آن شد تا با تامین بودجه مناسب، این رویداد مهم از مسیر اصلی خود خارج نشود.

|

نظرات کاربران